У рамках кампанії «Я за велосипед!» всім кандидатам на посаду міського голови або тим, хто балотується до міської ради, запропонують підтримати Велосипедну декларацію. За цією програмою кандидат обіцяє як мінімум 5% щорічного автодорожнього бюджету міста скеровувати на проекти з розвитку велотранспорту. Також підписант має запровадити посаду міського уповноваженого з велосипедного транспорту. Людина обіцяє розробити і затвердити міську цільову програму розвитку велотранспорту, сприяти створенню велопішохідних зон. Серед вимог до кандидатів — забезпечити встановлення зручних та безпечних стійок для зберігання і паркування велосипедів біля муніципальних будівель.
Кампанію ініціювали 14 громадських організацій з різних міст України: Харкова, Полтави, Львова, Вінниці, Вишгорода тощо. Ідея виникла влітку цього року на тренінгу для велоактивістів «BikeCamp», що відбувся в Карпатах. Влад Самойленко, співкоординатор кампанії у Києві, розповів: «З 20 вересня по 1 жовтня учасники виборчих перегонів будуть реєструватися. У цей період ми ознайомимо партії і кандидатів з нашою ініціативою. Кандидатів Центральна виборча комісія оголосить і затвердить 3-4 жовтня — з того моменту ми можемо підписувати декларації з учасниками перегонів. Передбачаємо індивідуальні зустрічі, онлайн-листування, дзвінки до кандидатів. Будемо фіксувати бажання чи небажання долучитися до ініціативи. Кандидат, який підпише нашу декларацію, має оприлюднити інформацію про це. Громадськість знатиме всі деталі перебігу кампанії. За підсумками оголосимо, скільки людей і в яких містах нас підтримали». Після виборів, що відбудуться 25 жовтня, організатори кампанії будуть моніторити, як нові депутати і мери виконують «велосипедні» обіцянки.
Активісти також можуть долучатися до ініціативи. У місті, що хоче підтримати кампанію, треба обрати координатора, який зареєструється на сайті «Я за велосипед!» — 2015.velotransport.info. Ця людина збиратиме інформацію про кандидатів, буде спілкуватися з ними і розповідати їм та городянам про кампанію. Дані про підтримку велодекларації активіст буде передавати національному координатору.
«У нас погано розвинена велоінфраструктура по районах, — акцентує співкоординатор кампанії у Вінниці Максим Дендерук. — По обласних центрах багато чого є, чимало людей катаються на велосипедах, а у районах ситуація інакша. Наприклад, у Бердичеві є велоактивісти, вони мають певні задуми, але міська влада їх не підтримує. Кампанія «Я за велосипед!» — національна, має програму і мету. Можна буде прийти до міськради і просити про допомогу, якщо кандидати обіцяли підтримку. Це — великий поштовх для розвитку велоруху в Україні».