Керівник Одеської ОДА Максим Куций звернувся до Кабінету Міністрів України з проханням визнати ситуацію навколо танкера Delfi надзвичайною. Він запропонував уряду надати повноваження Адміністрації морських портів, як відповідальній службі, примусово прибрати танкер за спрощеною процедурою, ідеться в повідомленні пресслужби Одеської ОДА, що надійшла на адресу «Дня».
20 липня минув граничний термін, відведений капітаном морського порту Одеси Кирилом Цюпком для підйому та віддалення аварійного танкера. Судновласник просить продовжити ці строки до 10-го серпня. За словами керівника ОДА, цій історії необхідно покласти край (нагадаємо, про її початок і перебіг «День» писав у матеріалі «Delfi досі на мілині», № 219 від 28 листопада 2019 р.).
«Я вважаю, що продовжувати судновласнику терміни ліквідації аварії — не можна. Він мав достатньо часу щоб вирішити цю проблему. Далі має втручатись АМПУ», — зазначив Максим Куций.
Керівник ОДА наголосив, що згідно з Кодексом торговельного мореплавства України (стаття 123), АМПУ може самостійно піднімати судно у таких випадках:
1. Завершення терміну проведення робіт, встановленого капітаном морського порту. Черговий термін сплив 20-го липня.
2. Якщо затонуле судно становить загрозу для людей, природи чи судноплавству. На комісіях з надзвичайних ситуацій Одеська обласна державна адміністрація неодноразово фіксувала звернення екологів щодо нафтових плям та близького розташування танкера до берега.
Згідно з законом, підрядна організація, яка виконуватиме роботи, буде визначена на конкурсі, що триватиме щонайменше три місяці. «Ми вже не можемо так довго чекати. Восени розпочнеться сезон штормів і тоді судно буде неможливо прибрати через погодні умови. Саме тому я звернувся до Кабінету Міністрів із проханням визнати цю ситуацію, як надзвичайну. Прошу надати Адміністрації морських портів, як відповідальній службі, повноваження примусово прибрати танкер за спрощеною процедурою. Тобто у найкоротші терміни», — підкреслив Максим Куций.
Він також додав, що після проведення операції кошти за підйом і ліквідацію танкера необхідно стягнути з судновласника.
Нагадаємо, раніше власник танкера Delfi двічі категорично відмовився передати права на підйом аварійного судна державним структурам, але з виконанням робіт в домовлені терміни не впорався.