Новітній навчально-пізнавальний проект «Україна на 200» зініціювали студенти IV курсу факультету історії, етнології та права Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Вони розробили інтерактивну гру для учнів 10—11 класів, які за допомогою нестандартних завдань можуть систематизувати свої знання з історії у чотирьох напрямках: архітектура і скульптура, живопис, література і театр, кіно і музика. Категорії містять три рівні, кожен з яких має різну складність та оцінювання. Той, хто пройде всі і не помилиться, стане переможцем.
«Назва гри «Україна на 200» символічна: 200 — це максимальна кількість балів, яку можна отримати під час гри, а також під час проходження зовнішнього незалежного оцінювання, — пояснює координатор проекту, завідувач кафедри історії та культури України факультету історії, етнології та права Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, доктор історичних наук Ольга КОЛЯСТРУК. — Першими до проекту долучилися учні навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І—ІІ ступенів — ліцей № 7 Вінницької міської ради. Вони активно включилися в гру, тому що розуміють, як це «спрацює на них» під час проходження зовнішнього незалежного оцінювання, яке є обов’язковим. «Україна на 200» допомагає поглибити знання з історії України, української мови та літератури, а також розвинути уміння та навички аналітично мислити».
Під час гри учасники діляться на дві команди, кожна отримує візуальні матеріали, малюнки та завдання. Перевірити свої відповіді старшокласники можуть після виконання кожного рівня. Їх демонструють на мультимедійній дошці з використанням карт, схем, зображень, що допомагає учасникам, які мають зорову пам’ять, легше засвоїти матеріал.
«За звичайними книгами складно зрозуміти, як виглядає та чи інша пам’ятка архітектури, хто її спорудив і в який саме період. А така нестандартна подача інформації дозволяє побачити, сприйняти і запам’ятати швидше і легше, — визнає учень школи-ліцею № 7 Назар Єрзаєв. — В ігровій формі і невимушеній обстановці краще готуватися до ЗНО. Цікавим є і елемент змагання, які дозволяє перевірити звання і зацікавити стати кращим і першим».
Крім інтерактивної гри, як уже писав «День» (№ 206 за 14 листопада 2018 року ), для учнів 10—11 класів вінницьких шкіл запровадили проект «Українські митці за вільну Україну», який покликаний показати учнівській молоді процес державотворення крізь призму мистецтва, а головне — розширити їхні горизонти розуміння історичної правди.