Справжнім міжнародним центром може стати аеропорт у Черкасах. Принаймні для цього є всі умови. Адже після присвоєння 27 травня нинішнього року місцевому аеродрому статусу міжнародного почалися переговори про співпрацю з багатьма авіакомпаніями — як українськими, так і іноземними. А нині вже укладені угоди про співпрацю з українською авіакомпанією «Урга», яка базується в Кіровограді. Також триває оформлення документів у Державіаадміністрації для здійснення польотів із Черкаського аеропорту. Донині «Урга», повітряні судна якої курсують у Західну Європу, СНД, Туреччину, Сирію, Єгипет тощо, користувалася послугами Миколаївського аеродрому.
Але перш ніж в Черкасах запрацюють пасажирські повітряні рейси, буде здійснено кілька вантажних міжнародних польотів. Про це зазначає заступник міського голови Черкас Андрій Дзюба. За його словами, наразі на Черкаському аеродромі ведуться заключні підготовчі роботи. Зокрема, на базі навчального центру в Оршанці створюється прикордонний пост, який обслуговуватиме Черкаський аеропорт. Там готують молодших співробітників служб для аеропортів, групи прикордонників з восьми осіб. Крім того, днями державна комісія вкотре сертифікуватиме службу авіаційної безпеки.
«Для забезпечення регулярних польотів необхідно встановити глісадні вогні, які допомагають пілоту краще орієнтуватись при посадці. Це коштує близько 180 тисяч гривень, але це нова обов’язкова вимога, — розповів «Дню» Андрій Дзюба. — Залишається проблема із завантаженням літаків. Однак ми працюємо і над її вирішенням, тому зараз розробляємо концепцію розвитку аеропорту. Після запровадження цієї концепції будуть організовані перші пасажирські польоти. Гадаю, це відбудеться вже до кінця нинішнього року».
За словами генерального директора КП «Аеропорт Черкаси» Володимира Сторчеуса, сьогодні Черкаський аеропорт щомісяця приймає 3—4 чартерні рейси в межах України. Тоді як свого часу (у середині 80-х) ця цифра в місяць подекуди сягала трьох сотень повітряних суден різного класу.
«Якщо порівнювати потужності Черкаського аеропорту з іншими вітчизняними, то можу сказати, що ми маємо відчутні переваги. Зокрема, така злітна смуга, як у нас, є лише в кількох аеропортах України з тридцяти існуючих», — говорить Володимир Петрович.
До того ж КП «Аеропорт Черкаси» має у своїй власності всі необхідні будівлі, приміщення, машини, обладнання та персонал, що дозволяє приймати та обслуговувати повітряні судна різного класу, а також пасажирів та вантажі в повному обсязі.
За словами директора Черкаського аеропорту, існуюча база має непогані шанси для використання його як запасного під час проведення Євро-2012. До того ж, зважаючи на близькість міста до столиці, тут в готелях можна розміщувати частину туристів. «Крім того, зважаючи на помірний клімат у наших краях і зручне розташування Черкаського аеропорту, так складається, що погода у нас, як правило, краща, ніж на інших аеродромах, яким нерідко доводиться відкладати рейси чи відмовляти у посадці літаків», — підкреслив Володимир Сторчеус.