Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Австрійці радять:

Створюючи інфраструктуру Євро-2012, покваптеся
31 травня, 2008 - 00:00

Рівно за тиждень у Австрії та Швейцарії стартує найбільша футбольна подія цього року — Євро-2008. А рівно через чотири роки господарями футбольного чемпіонату стануть Україна та Польща. Тож представники тринадцяти австрійських компаній прибули до Києва (на спеціалізований семінар «Євро- 2012 — будівництво та інфраструктура») і готові поділитися досвідом та надати допомогу україно-польському тандему.

Звичайно ж, вона не буде зайвою. Тим більше, що наші країни вже мають непогані напрацювання у співпраці. Австрія займає четверте місце за обсягом інвестицій в українську економіку ($2,3 мільярда). «Нині в Україні працює 170 австрійських підприємств, і ми сподіваємося, що до кінця року їх буде 200», — говорить торговий радник посольства Австрії в Україні Грегор Постль. А заступник міністра транспорту та зв’язку Вадим Гуржос розповідає, що австрійську сторону вже залучено до розробки проекту львівського аеропорту, найближчим часом вона підключиться до проектування львівського стадіону та до реконструкції харківського. Будівництво автодоріг, готелів, стадіонів, розвиток зв’язку — основні пропозиції від іноземних гостей. Вони дуже радять українцям поквапитися з реконструкцією та будівництвом інфраструктури. Головний аргумент: на такі роботи, окрім грошей, потрібно чимало часу.

Про те, що вже зроблено у цьому напрямку, «Дню» розповідав Гуржос: «Коли йдеться про інфраструктуру, за яку відповідає держава — аеропорти, автомобільні та залізничні шляхи, — потрібно розуміти, що проекти, які можуть здійснюватися державою разом із приватним сектором, потребують часу для підготовки. Враховуючи, що у нас лишилося реально три роки для реалізації інфраструктурних проектів, фінансування здійснюватиметься з держбюджету, а також за рахунок залучення зовнішніх кредитів під державні гарантії». Цього року на проектування, реконструкцію та будівництво аеропортів бюджетом передбачено понад мільярд гривень, на автодороги — дев’ять мільярдів. «Укрзалізниця» модернізуватиметься власним, тобто теж бюджетним, коштом.

Виявляється, жодного проекту ще не виконано. Відтак, чиновницькому оптимізму можна навіть позаздрити, якщо врахувати нинішню напруженість довкола бюджету.

На думку директора виконавчої дирекції «Євро-2012» Федерації футболу України Івана Федоренка, принципова відмінність австрійського та українського підходів до Чемпіонату полягає у тому, що «Австрія й Швейцарія побудували будинок і запросили гостей, а Україна й Польща запросили гостей, а тепер будують будинок». «Та державна програма, про яку сьогодні говорять, — це 40% від того, що потрібно зробити», — резюмує він.

Іноземним гостям порівняти наші та свої темпи роботи виявилося складно. Мовляв, коли Австрія отримала право проводити євро-чемпіонат, вона вже не мала проблем з аеропортами, автобанами та готелями. В Україні ж саме ці об’єкти призводять до головного болю. Позбутися його австрійці радять оперативно, бо головний контролер майбутнього дійства, УЄФА, виставляє жорсткі терміни виконання робіт. Перші висновки перевірки того, чи справляється Україна з такою почесною та важливою місією (а від того залежить і подальша доля Євро-2012), УЄФА надасть після 27 червня, коли Україна у Відні звітуватиме за перший рік роботи з підготовки чемпіонату.

ДО РЕЧІ

Президент України Віктор Ющенко в ході бізнес-форуму в Торонто (Канада) висловив впевненість у тому, що Україна повинна Євро-2012 не тільки фінансово забезпечити, створити спортивну, туристичну і дорожню інфраструктуру, але й виграти Чемпіонат з футболу.

Наталія БІЛОУСОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: