Однак, за словами начальника облуправління транспорту й зв’язку Геннадія Коваленка, під час розмови, котра нещодавно відбулася в облдержадміністрації з керівниками 18 фірм, які постачають пальне в область, питання про забезпечення регіону паливом було вирішене, і рух поїздів відновлено. У той же час, було встановлено 30%-у торгівельну надбавку під час закупівлі пального, і нині роздрібна ціна на бензин марки А-95 сягає 1 грн. 20 коп., А-72 — 80 коп., дизпалива — 65 коп.
Аналогічна ситуація склалася і в Сумській області. Причому бензин власникам приватного автотранспорту придбати практично не вдавалося, оскільки все отримане паливо більшість АЗС відправляли підприємствам, із якими мали попередні договори на безготівковий розрахунок. Така ситуація була пов’язана з переоцінкою палива на комерційних заправках у зв’язку з припиненням дії з 1 жовтня розпорядження глави облдержадміністрації про
25%-у обмежувальну торгівельну надбавку на оптову ціну пального. Саме цей документ до останнього часу регулював ціни на паливо в області. Однак, на думку фахівців, під час проходження бензину через безліч «рук», коли часто в накладних його початкова ціна не вказувалася, ці 25% накручувалися на ціну посередника, а не виробника, й сьогодні ціна бензину в області така: А-95 — 1 грн. 20коп.,
А-76 — 70—80 коп.
Відносно стабільною залишається ситуація з бензином в Одесі. Місцеві постачальники завозять паливо виробництва прибалтійських нафтопереробних заводів і продають його за ціною до 1 грн. 20 коп. марки А-95 і 1 грн. 10 коп. — А-80.
Однак, найбільше підвищення цін на паливо спостерігається на сьогоднішній день у Львові: так, за останній місяць вартість бензину А-95 зросла більше, ніж у 2 рази, і сьогодні його ціна сягає 2 грн. за літр.
КОМЕНТАР ВІДДІЛУ ЕКОНОМІКИ
Як повідомив «Дню» голова Управління цінової політики Київської держадміністрації Василь Яструбинський, підвищення цін на нафтопродукти спровокував рiст курсу долара. Подальший розвиток ситуації на ринку нафтопродуктів, за його словами, залежить від дій уряду і Нацбанку. А голова Держінспекції з контролю за цінами Григорій Дьякон заявив, що ситуація на ринку нафтопродуктів стабілізувалася. Такий стан справ склався, на думку Г. єДьякона, завдяки рішенню уряду щодо державного регулювання цін на окремі види нафтопродуктів. Саме цей крок уряду спричинив сповільнення темпів зростання цін на дизельне паливо і низькооктанові бензини. У тому, що в окремих регіонах ціни на нафтопродукти зросли навіть після рішення уряду про держрегулювання, треба звинувачувати місцеві органи влади. Так вважає перший заступник міністра економіки України Віктор Кальник. Він, за повідомленням агентства Інфобанк, зазначив, що регулювання цін повинно мати «бездотаційний характер», оскільки в іншому разі державне втручання в регулювання цін призводить до негативних наслідків. Крім того, вважає В.Кальник, доручення уряду від 10 вересня про застосування на місцях комплексу заходів щодо стабілізації споживчого ринку ряд керівників на місцях зрозуміли неправильно. I
№187 01.10.98 «День»
При використанні наших публікацій посилання на газету обов'язкове. © «День»