Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Бірюкова звинуватили в лобізмі

«АвтоКрАЗ» пов’язує звинувачення позаштатного радника Президента в низькій якості авто для армії з планом нових закупівель у корпорації «Богдан»
10 серпня, 2016 - 10:45

Єдиний в Україні виробник вантажних автомобілів повного циклу — ПАТ «АвтоКрАЗ» (Кременчук Полтавської обл.) — звинуватив позаштатного радника президента України Юрія Бірюкова в лобізмі інтересів корпорації «Богдан».

На своїй сторінці в соцмережі «Фейсбук», додаючи копії відповідних документів, Бірюков написав, що за два роки (2014—2015) Міноборони придбало 811 вантажівок КрАЗ, за цей час зафіксовано 824 поломки.

«Всі договори зірвано по термінах постачань. Зірвано настільки міцно, що 2015 року на три місяці було перенесено терміни формування двох артилерійських бригад і відправлення їх у АТО... Цього року продовжили традицію закупівель у КрАЗа, знову зірвано контракти», — написав Бірюков.

В той самий час, за його словами, з придбаних у 2016 році 120 одиниць «Богдан» МАЗ зафіксовано лише 15 поломок. «На прохання читачів, статистика поломок МАЗів (120 машин): електропроводка — 6, охолоджування — 1, рульове — 1, коробка — 1, мости — 3, інше — 3. Все», — написав позаштатний радник Президента.

У прес-службі ПАТ «АвтоКрАЗ», повідомляє агентство «Інтерфакс-Україна», називають звинувачення з боку Бірюкова в зриві контрактів безпідставними, оскільки ані у минулому, ані в поточному році «АвтоКрАЗ» не зірвав жодного контракту з Міноборони, більше того, при термінах постачання до кінця поточного року виготовив всі автомобілі на початок серпня.

При цьому прес-секретар підкреслила, що «АвтоКрАЗ» не маючи можливості оголосити кількість поставлених автомобілів та їх ціну, оскільки це конфіденційна інформація з грифом «таємно», стверджує, що цифри, наведені Бірюковим, не відповідають контрактним.

«Незрозуміло, як пан Ю.Бірюков, не будучи штатним держслужбовцем, має доступ до держтаємниці і робить її надбанням громадськості. При цьому він явно маніпулює цифрами — ще в квітні він публікував дані про несправності КрАЗ, де фігурував придбаний 671 автомобіль. А тут вже 811 одиниць, а за його ж даними, в 2016 році купили 105 КрАЗів», — зауважує Стеганцева.

«АвтоКрАЗ направив велику кількість листів керівництву ЗСУ та у в/ч з проханням забезпечити автомобілям необхідний техрегламент, проте ці факти замовчуються», — каже прес-секретар.

Також, за словами Стеганцевої, «АвтоКрАЗ» безкоштовно відновлює техніку після підривань та неправильної експлуатації й інших негарантійних випадків, для чого працює оперативна виїзна бригада механіків.

«Вся інформація пана Бірюкова однобока, некоректна, невідповідна, що знову-таки вказує на спробу маніпулювання громадською думкою. Найімовірніше, він у потрібний час починає формувати громадську думку, аби виправдати чергові закупівлі автомобілів «Богдан»-МАЗ для Міноборони та іншої іноземної техніки, що рекомендована до віднесення на озброєння», — резюмувала прес-секретар.

Нагадаємо, раніше корпорація «Богдан» повідомила про те, що військова комісія після проведених випробувань рекомендувала постановку на озброєння МО зібраних корпорацією малотоннажних автомобілів Hyundai HD, а також імпортованих компанією «Богдан-Індустрія» легкових Great WallWingle5. «За інформацією, що надійшла від військових, надалі вони чекають на черговий «головний біль», пов’язаний із забезпеченням цих машин запчастинами і сервісним обслуговуванням. Крім того, військові нарікають, що ці моделі давно застаріли», — зауважує прес-секретар КрАЗ.

На думку експерта автогалузі Олега ОМЕЛЬНИЦЬКОГО, що наводиться в коментарі до поста Бірюкова, для армії необхідно закуповувати лише КрАЗи. «Це питання стратегії і потрібно дивитися на декілька кроків уперед, а не міряти миттєвим зрізом. І можна, нарешті, домовитися. Нехай КрАЗ робить шасі, а «Богдан» — кунги і кузови до них. Для якості потрібно стабільне замовлення та обсяги. І професійне приймання військовими на заводі, і кваліфікований сервіс у військах», — вважає експерт.

Алла ДУБРОВИК-РОХОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: