Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Бізнес у Павутині

Україні обіцяють його вибухове зростання
1 червня, 2006 - 00:00
ФОТО МИХАЙЛА МАРКІВА

На доволі оптимістичній ноті пройшла в Пущі-Водиці, що під Києвом, II Міжнародна конференція «Інтернет-маркетинг в Україні-2006», організована компанією UaMaster. До уваги понад двохсот учасників з України, Росії, Німеччини й інших країн були запропоновані 33 доповіді, що розкривають різні аспекти бізнесу в інтернеті.

Уже перша з доповідей, представлена компанією «TNS-Україна», «розворушила» солідну аудиторію та задала тон пожвавленим дискусіям, що тривали протягом двох пленарних днів. Зокрема, гравці українського інтернет-ринку зайнялися «ревізією» його обсягів за 2005 рік. На думку авторитетних експертів, обсяг ринку інтернет-реклами в Україні минулого року становив близько $4 мільйонів (без сайтбілдінгу та політичної реклами). Фахівці прогнозують, що в поточному році обсяг контентної реклами зросте на 100%, а ринок інтернет-реклами загалом збільшиться на 60—80%. Як зазначалося на конференції, в Україні поки що не йдеться про глобальне перетікання оф-лайнових рекламних бюджетів в інтернеті. Ситуація може змінитися після того як інтернет-реклама займатиме понад 1% рекламного ринку і в грошовому обчисленні перевищить $10 мільйонів.

Серед причин, що гальмують розвиток ринку, як основну називали низьке охоплення населення інтернетом. За різними оцінками, в Україні нараховується від трьох до шести мільйонів користувачів. А для нормального функціонування ринку необхідно, щоб їхня кількість перевищувала 20% населення країни. Україна також помітно поступається більшості країн у рекламних бюджетах у перерахунку на одного користувача: лише $1 проти $5 у сусідній Росії. (До речі, в 2005 році у світі регулярно користувалися інтернетом 845 мільйонів осіб, що становить 13% від чисельності населення Землі.)

Водночас фахівці ринку самокритично оцінюють свою діяльність. Так, представник компанії «Маньяко» Кирило Готовцев відзначив низький якісний рівень медійної реклами як в Україні, так і в Росії, а Євген Шевченко (UaMaster) акцентував увагу на тому, що понад половини рекламних кампаній в українському інтернеті проводять із грубими помилками: агентства продають клієнтам переважно кліки та покази, а рішенням рекламних завдань займаються одиниці.

Ці втрачені можливості не можуть не засмучувати, оскільки, на загальну думку, Україна володіє величезним технічним потенціалом (четверте місце у світі за рівнем кваліфікації програмістів). Попри це, в ua- net не зафіксовані могутні сервісні ресурси, відсутні й власні сервіси контентної реклами (не прив’язані до пошуку), дуже слабо розвинені сервіси Web 2.0, кількість і якість українських пошукових серверів також залишає бажати кращого. Дослідження показують, що найпопулярнішими сайтами серед українців залишаються визнані лідери Rambler, «Яндекс» і Google, на деякій відстані від них розташовуються Meta.ua, Ukr.net і Bigmir)net. Експерти пов’язують це насамперед із недостатньою капіталізацією вітчизняних інтернет-ресурсів, а також із набагато меншим досвідом роботи українських компаній.

Проте фахівці прогнозують вибухове зростання ринку протягом найближчих трьох-п’яти років. Очікується прихід в Україну одразу кількох великих гравців із Росії, Польщі, Європи та США. Учасники конференції заявили, що не бояться експансії іноземних капіталів, і розраховують на позитивний ефект від цього процесу. Крім того, експерти сподіваються побачити якісне зростання українських інтернет-компаній. Як повідомив директор IMA UaMaster Євген Шевченко, ініційоване створення «IAB-Україна», що має привести до стандартизації ринку та підвищення рівня довіри між усіма гравцями.

Петро ІЖИК, «День»
Газета: 
Рубрика: