Чи може одна компанія вплинути на український страховий ринок, що розвивається, і сприяти додатковій хвилі довіри до працюючих на ньому структур? Новий менеджмент групи ТАС, який уперше з’явився в четвер перед журналістами, дає на це запитання позитивну відповідь. Як зазначив голова правління страхової компанії Дмитро Грицута, під її захистом перебувають мільйон осіб, і це накладає на топ-менеджмент і всіх співробітників серйозну відповідальність. Більше того, одне із завдань цієї страхової компанії, за словами Грицути, це привнесення в українське суспільство страхової культури.
Але що це таке? Мабуть, про це мали невиразне уявлення і в самій компанії, яка бачить себе в трійці лідерів українського страхового ринку, поки не провели його серйозне маркетингове дослідження. Як виявилося, українці спочатку страхують машину, потім квартиру й лише після цього своє здоров’я. «А повинно бути навпаки», — каже перший заступник голови правління компанії Анетта Гузек і висловлює надію, що згодом ситуація, у тому числі й завдяки просуванню на ринок її компанії, зміниться, адже зрозуміло, що насправді саме здоров’я повинне бути в людини на першому місці. А інший результат, отриманий маркетологами (про те, що 55% українців вибирають страхову компанію за порадою родичів, друзів або знайомих, і набагато менше — під впливом реклами чи під враженням від солідного офісу), примусив ТАСiвців ще більше уваги приділяти якості, простоті й швидкості обслуговування, домагатися урегулювання збитків своїх клієнтів із найменшою кількістю документів, а головне — стандартизації всіх процесів. На цьому шляху ТАС збирається прийти до найвищих стандартів страхування, для чого впроваджуватимуться нові європейські методики, технології і практики обслуговування клієнтів. Цвяхом ТАСiвських зусиль у цьому напрямі стануть дві нові комплексні програми страхування майна «ТАС-квартира» й «ТАС-мотор», що дозволяє клієнтам обирати найвідповідніші для них поєднання страхових послуг, що гарантують від певних комбінацій ризиків. У здійсненні цих планів допоможе нова структура компанії, яка виходитиме з того, що всі адміністративно-організаційні й обслуговуючі функції виконує головний офіс, тоді як усі інші підрозділи — дирекції, філіали й центри продажу — займатимуся виключно роз’яснювальною роботою, продажем страхових полісів і обслуговуванням клієнтів.
Незважаючи на те, що значну частину прибутків від страхування ТАС направляє на підготовку кадрів, Анетта зізнається: «Ми недооцінювали роль своїх агентів». Вона пояснює, що саме ці люди в очах клієнтів є обличчям або, вірніше, обличчями компанії й тому люди їм уже вірять. І коли в людини, яка потрапила в біду, запитують, чому ж вона не застрахувався, вона частіше за все відповідає: «Бо до мене не прийшов агент»... Тому компанія планує розвиток і вдосконалення агентської мережі, створюючи стабільні й довгострокові відносини зі своїми клієнтами й партнерами, для яких зростаючі фінансові показники компанії, а також оперативність і сумлінність, з якою вона відшкодовує збитки, служать гарантією її надійності (коли «День» попросив навести приклад цього, Грицута пригадав, що управління урегулювання збитків одного разу покірно видало клієнту 1,8 мільйона гривень, але сказав також, що заробити на страхуванні можна тільки шляхом шахрайства, яке, як відомо, коли-небудь обов’язково розкриється). А Гузек розповіла, що загалом-то виростити агента досить складно. Але часто люди просто не знають, який «страховий талант» у них закладений, і лише взявшись за роботу в компанії, розкриваються й реалізовують себе. Щорічно активними агентами компанії стають 300— 400 осіб, а ефективність кожного з них, проти 2004 року, за словами Грицути, подвоїлася.
Відповідаючи на запитання «Дня» про те, куди ж ідуть прибутки від діяльності компанії, її керівник, зокрема, повідомив, що ТАС прагне нарощувати не тільки відшкодування при страхових випадках, а й страхові резерви (вони за шість місяців цього року виросли проти аналогічного періоду в минулому році на 62,6%). А всього компанія за вісім місяців отримала 160 мільйонів гривень страхових надходжень. Схоже, клієнти довіряють їй своє майбутнє.