Треть українців регулярно відпочиває за кордоном, решта — обирає внутрішній туризм.
Україна має величезний туристичний потенціал, і щоб його реалізувати, необхідна відповідна інфраструктура. Одним із ключових елементів такої інфраструктури є наявність готелів різних категорій, що відповідають запитам туристів, які відвідують той чи інший регіон.
В Одеській області добре розвинута туристична сфера. Тут є великий мегаполіс на узбережжі Чорного моря і є курортні зони, наприклад Затока. Якщо в приморській зоні готелі завантажені на 80—90% тільки в пляжний сезон — із травня до вересня, а в інший час простоюють і готуються до наступного сезону, то в центрі Одеси готелі користуються попитом і в міжсезоння. Це здебільшого корпоративні клієнти, оскільки Одеса є також одним із ділових центрів України. Таким чином, середньорічне завантаження, а відповідно і рентабельність бізнесу, в центрі мегаполісу вищі, ніж на узбережжі.
Як зазначає керівник департаменту фінансового консалтингу компанії Pro Capital Investment Юлія НАЗАРЕНКО, швидше за все окупаються вкладення в хостели. Витрати на купівлю приміщення, ремонт, обладнання меблями і всім необхідним для перебування клієнтів повернуться у вигляді прибутку протягом п’яти-семи років. Інвестиції в більш дорогий хостел європейського типу будуть окуповуватися до десяти років. В Одеській області за минулий рік відкрилося два таких хостели під торговельною маркою Friday — один в Одесі, другий у Коблево. Їхня середньорічна завантаженість становить близько 70%, влітку ціни на проживання вдвічі вищі, ніж узимку. Хороших фінансових показників вдається досягати завдяки орієнтації на цільову аудиторію споживачів — бюджетних туристів, організовані групи спортсменів, школярів і тому подібне.
Готелі вищого класу мають в Одесі великі періоди окупності. Три-чотиризіркові — 10—12 років, п’ятизіркові — ще довше, але точний термін назвати важко. Проблема в тому, що кожен інвестор, який будує розкішні готелі, розуміє це поняття по-своєму. Так, в Одесі серед восьми п’ятизіркових готелів у наявності є такі, в яких якість і вартість меблів та ремонту розрізняються в рази.
Що ж до Затоки, то створити там курорт світового рівня сьогодні практично нереально. Неможливо побудувати хороші курортні готелі, які залучали би іноземних туристів, без попереднього зонування території. При хаотичній забудові, що має місце в Затоці, зробити це дуже важко, хіба що попередньо знести все дощенту.
Більш перспективними з цього погляду є малоосвоєні курортні зони, такі як Лебедівка, Приморське, Шабські лимани. Але освоєння їх потребує величезних вкладень, і не лише в готелі, але передусім у транспорт. Адже у нас влітку набагато простіше дістатися до Туреччини чи Єгипту, ніж до Одеси, не кажучи вже про більш віддалені приморські райони.
Однак, незважаючи на наявні проблеми, туристична сфера України все ж розвивається. Дедалі більшої популярності набуває внутрішній туризм. Іноземці також активно цікавляться нашою країною. Цьому сприяли такі великі міжнародні заходи, як Євро-2012, фінал Євробачення, фінальний матч Ліги чемпіонів, а нещодавній американський серіал «Чорнобиль» викликав справжній туристичний бум у Зоні відчуження. Тому вкладення в будівництво в Україні готелів, особливо міні— й хостелів, поступово набувають дедалі більшої привабливості, резюмує Назаренко.