Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Демпінгу тепер можна протистояти

12 квітня, 2008 - 00:00

Харківський підшипниковий завод (Група УПЕК) є одним із найбільших у СНД виробників підшипників. Підприємство активно працює на світовому ринку й для нього дуже важливо передбачати тенденції в кон’юнктурі. «Ми ставилися і ставимося до могутнього демпінгу з боку Китаю як до короткочасної тенденції й тому орієнтували ХАРП на довгострокову стратегію, а не на поточну кон’юнктуру. Початок 2008 року вже підтвердив нашу правоту. Після того як Росія ввела імпортне мито в розмірі 51% на підшипники з Китаю, на російському й білоруському ринках виник ажіотажний попит на кулькові підшипники», — розповідає президент УПЕК Анатолій Гіршфельд. За його словами, виробників цієї продукції в СНД практично не залишилося. Зокрема, в Росії «з виробників кулькових підшипників практично збереглося єдине повноцінно працююче підприємство — Вологодський підшипниковий завод». Багато заводів галузі, додав він, закрилися або перебувають у важкому становищі. Гіршфельд нагадав, що нещодавно прийняте рішення про ліквідацію Вінницького підшипникового заводу, що не витримав конкуренції з китайськими виробниками. Ще одне велике підприємство — Самарський підшипниковий завод — зараз проводить тільки збірку підшипників, оскільки значна частина території заводу передана під девелоперський проект.

Президент УПЕК прогнозує, що ціни на кулькові підшипники протягом року можуть вирости на 50—60%. «Виробники намагатимуться компенсувати накопичені збитки минулих років. Але навіть з урахуванням цього зростання вітчизняні підшипники коштуватимуть у 2—2,5 рази дешевше, ніж підшипники європейських виробників», — прогнозує він і нагадує про вступ України в СОТ, що зрівнює нашу країну з конкурентами під час проведення антидемпінгових процедур.

При цьому Гіршфельд також відзначає підвищений ринковий попит на залізничні роликові підшипники. «Вагонобудівники СНД оголосили про великі плани, і обсяг виробництва підшипникової продукції для потреб залізниць зараз законтрактований на півроку уперед. Так що через бурхливе зростання вагонобудування в СНД нині виник реальний дефіцит залізничних підшипників», — пояснив голова УПЕК. Таким чином, підсумував він, для виробників підшипникової продукції протягом найближчих п’яти—семи років на ринках країн СНД і світу очікується сприятлива кон’юнктура. Вона дозволить підприємству, як повідомив Гіршфельд, отримати 450 млн. грн. чистого прибутку й приблизно 25 мільйонів гривень прибутку.

Галина ЛАНТУШКО
Газета: 
Рубрика: