Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Двоповерховий експрес у перший рейс вирушив напівпорожнім

Квитки на швидкісний потяг «Шкода» приблизно на 40% дорожчі, зате «вагони красиві й зручні і на кожному місці можна зарядити мобільний телефон», зазначили «Дню» пасажири
31 травня, 2012 - 00:00
ФОТО З САЙТА MICHAEL-BP.LIVEJOURNAL.COM

Напередодні відкриття футбольного чемпіонату Євро-2012 у перший рейс за маршрутом Дніпропетровськ—Донецьк вирушив швидкісний потяг чеського виробництва «Шкода». Його склад із шести двоповерхових вагонів підвищеної комфортності має 607 пасажирських місць, зокрема півсотні — першого класу. Новий потяг оснащено автоматичними розсувними дверима, системами вентиляції і кондиціонування повітря: з функцією охолоджування влітку і підігріву — взимку. До послуг пасажирів — доступ до бездротового інтернету, рідкокристалічні телевізори, періодика, збірки кросвордів, буфет та інші розваги в дорозі. Обслуговування в потязі здійснюють не звичайні провідники, а стюарди, які пройшли спеціальну підготовку і володіють іноземними мовами. Експрес домчить пасажирів від Дніпропетровська до Донецька лише за три години. Подібне стало можливим завдяки підвищеній швидкості руху потягів — у середньому 120 кілометрів за годину, за максимально можливої — 160. Запуску швидкісного електропотяга передувала всебічна підготовка дорожньої інфраструктури. Всього на ці цілі було витрачено близько 133 мільйонів гривень. Водночас реконструкцію проводили і на маршруті Дніпропетровськ—Харків, за яким перед футбольним чемпіонатом також почали курсувати двоповерхові швидкісні експреси «Шкода».

«Взагалі, швидкісні електропотяги вітчизняного виробництва здійснюють поїздки між Дніпропетровськом, Донецьком та Харковом уже не перший рік, — розповідає керівник прес-служби Придніпровської залізниці Ірина Козлова. — Ці рейси з пуском нових поїздів не скасовано, щоб у пасажирів була можливість вибору. Відмінність полягає в тому, що потяги «Шкода» більш швидкісні, вони скорочують час перебування в дорозі: до Донецька — майже на півгодини, до Харкова — на півтори. Але найголовніше — вони мають підвищений рівень комфорту, який повністю відповідає європейським стандартам». Вартість проїзду в потязі «Шкода» приблизно на 40% вища, проте ціна на квитки залежить від рівня комфорту і пасажиропотоку. Вартість першого і другого класу значно відрізняється. У вихідні дні, коли попит зростає, квитки на «Шкоду» коштуватимуть дорожче, а в будні, особливо у вівторок та середу — дешевше. Залізничники відзначають, що новий двоповерховий потяг зможе перевозити майже на 200 пасажирів більше, ніж колишні швидкісні потяги. І хоча висновки про наповнюваність вагонів робити ще зарано, провідники потяга «Дніпропетровськ—Донецьк» стверджують, що на перші рейси розкуповували близько 300 квитків. «Вагони заповнені приблизно наполовину, — говорять вони, — але треба враховувати, що не всі знають про цей потяг».

Самі пасажири з подивом розглядають незвичайний локомотив і вагони. «Тут усе на кнопках — двері і навіть крани в туалеті, не одразу розберешся, — говорить студент із Донецька Олег Удальцов. — Вагони красиві і зручні, на кожному місці можна зарядити мобільний телефон. Щоправда, доступ до інтернету слабенький — здебільшого зв’язок нормальний тільки поблизу великих станцій».

«Що мене порадувало, так це зручні крісла, — розповідає житель Дніпропетровська Валерій М’якотенко. — Їх можна пересунути вперед і назад, вони враховують геометрію тіла, є підголівники. Приємно, що в потязі дуже чисто, ввічливе обслуговування, а у стюардів — красива уніформа. Крім того, вагони пристосовані для проїзду інвалідів — є поручні і пандуси. Для людей з особливими потребами все враховано не лише в салоні, але й у туалеті. Це говорить про те, що вагони справді відповідають європейським стандартам. Думаю, що з часом такі потяги стануть в Україні популярними. Особливо, якщо врахувати зростаючу вартість бензину. Навіщо кудись їхати на своїй машині, якщо дешевше і швидше — на швидкісному потязі». Непокоїть Валерія лише одне: «Не можу собі уявити, що буде з цими новенькими вагонами, щойно в них проїдуть футбольні «фанати». Антивандальні лавки й антивандальні ліхтарі у нас є, а ось про антивандальні вагони я поки що не чув!»

Вадим РИЖКОВ, «День», Дніпропетровськ
Газета: 
Рубрика: