Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Експансія у регіони

Міста-мільйонери зростатимуть поступово
11 липня, 2007 - 00:00

Компанія «ХХI Столiття» заявила про свій намір пiсля 2010 року ввести у експлуатацію 28 торгових центрів у регіонах України i м. Києвi. Для реалізації таких проектів регіональним дивелоперським та будівельним компаніям пропонуватиметься стратегічне партнерство. За словами голови ради директорів компанії Лева Парцхаладзе, у регіонах будуть «дружити» із одним перевіреним партнером. При цьому не виключається можливість розгляду інших цікавих місцевих пропозицій. Курувати такі проекти будуть вже згадані місцеві агенти. Поява нового гравця на регіональних будівельних ринках потягне за собою нові підходи у взаєминах. На їх налагодження з майбутнім партнером та приведенням його до стандартів компанії потрібно близько півроку, говорить Парцхаладзе. Закріпити офіційні стосунки столичні гості пропонують також за своїм зразком. «Як публічна компанія, ми будемо вимагати не менше 51% акцій, бо інакше це не потрапить до нашого балансу», — говорить голова ради компанії. Як це реалізовується?

Якщо у компанії є активи, їх оцінюють з допомогою міжнародного спеціаліста. Потім роблять додаткову емісію, або вкладають кошти на придбання нових будівельних проектів чи розвиток уже наявних. Довівши компанію до певної ринкової вартості, викуповують решту акцій або ж спiвпрацюють з колишнiми партнерами, як акціонерами компанії. Подібної практики на різних ринках притримуються багато компаній-лідерів. Адже на столичних теренах стає дедалі тісніше. Місцеві ж території мають доволі потужний потенціал. Щоправда, єдиний стримуючий фактор сьогодні — недостатній рівень доходів громадян. Але експерти стверджують, що позитивні тенденції не за горами. Тому виграє той, хто вкладає у майбутнє сьогодні.

Чи підуть місцеві гравці на контакт? Сумніви з цього приводу існують, говорить Парцхаладзе. Та маючи солідні фінансові ресурси й можливість залучати значні інвестиції, компанія розраховує на успіх у регіонах. Вміння столичних будівельників «знаходити потрібні підходи прямо на місцях» в умовах сьогоднішньої різноманітної культури бізнесу, належить до безперечних переваг перед іноземними конкурентами. Реалізовувати амбітні плани будуть з допомогою кредитів під конкретні проекти і чергової емісії акцій. Акції виставлять на продаж на Варшавській фондовiй бiржi та на основному Лондонському майданчику у жовтні—листопаді. Сума емісії, за словами Парцхаладзе, поки що не узгоджена, але за попередніми підрахунками може коливатися від $200 мільйонів і більше. Стосовно темпів будівництва, то керівництво компанії не ставить перед собою ілюзійних завдань, бо добре розуміє: у нинішніх умовах ринок не з’їсть надто великих обсягів додаткових квадратів. Тому зводити готелі, торгові, офісні та логістичні центри будуть поступово. Собівартість будівництва очікується у межах від 800 до 1100 доларів за квадратний метр. «Ми плануємо працювати у всіх містах-мільйонерах, а також у містах з населенням від 300 тисяч», — відзначив Парцхаладзе. Львів, Севастополь, Запоріжжя, Сімферополь, Донецьк, Полтава, Суми, Миколаїв — перші у списку. Не приховує особливого ставлення керівництво компанії до Одеси, на вторинному ринку якої ціни на квадратні метри навіть вищі за столичні. Крім того, Одеса — це портове місто, тому «акцент можна робити на готелях, торгових центрах та логістицi», — окреслює свої плани Парцхаладзе.

Наталія БІЛОУСОВА «День»
Газета: 
Рубрика: