Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Хронічні» погрози

Чи злякаються їх чиновники?
24 червня, 2008 - 00:00
ПОКИ ЩО СТАТИЧНІ «КАРАВАНИ ФУР» МОЖНА ПОБАЧИТИ НА В’ЇЗДІ В СТОЛИЦЮ. ТА ПРИ ОБІЦЯНИХ АКЦІЯХ ПРОТЕСТУ ТАКИЙ ПЕЙЗАЖ ДАЛЬНОБІЙНИКИ ОБІЦЯЮТЬ І ДЛЯ ЦЕНТРУ КИЄВА... / ФОТО РЕЙТЕР

Через два тижні, 8 липня, в Україні може розпочатися безстрокова акція протесту міжнародних автоперевізників. Про це днями заявив віце- президент відповідної професійної Асоціації (АсМАП) Леонід Докіль. І хоча подібні заяви лунають вже не вперше, дальнобійники на цей раз демонструють повну рішучість.

Очікується, що в акції протесту візьмуть участь усі члени страйкового комітету АсМАП, а також Всеукраїнської асоціації автоперевізників і, можливо, внутрішньоукраїнські перевізники. У ході акції протесту будуть проводитися мітинги біля ряду державних установ: Кабміну, Київської мерії, Мінтрансзв’язку тощо.

Крім того, можливе проведення акцій протесту з використанням транспорту. Зокрема, за словами голови страйкового комітету міжнародних перевізників Сергія Чалого, водії можуть відмовитися в’їжджати в Київ навіть після 20.00. «Нам забороняють в’їзд у Київ з семи ранку до восьми вечора. Восьмого числа ми не заїдемо після восьми і не заїдемо уже взагалі. Поки не почнеться діалог!» — підкреслив Чалий.

Чи вдасться досягти основної мети акції протесту — «звернути увагу на існуючі в Україні проблеми автоперевізників»? Про це йдеться уже не перший день, однак переговори з 13 питань, які кожен профільний журналіст знає ледь не напам’ять, не починаються. Найболючіші пункти: відміна розпорядження столичної мерії, яким обмежено в’їзд дальнобійників у столицю, застосування в Україні європейських вимог при реєстрації транспортних засобів, запровадження дієвого контролю якості дизельного палива і стабілізація його ціни, переговори з урядами Польщі та Словаччини, щоб скасувати обмеження кількості палива, що ввозиться на їхню територію в баках транспортних засобів, введене цими країнами в односторонньому порядку.

Сьогодні з усіх 13 вимог реально виконано лише одну — про перенесення державного митного контролю з приватного терміналу «Ягодин» (де, за словами дальнобійників, займалися елементарним здирництвом) безпосередньо в міжнародний автомобільний пункт пропуску на кордоні. Решта «вирішуються»...

Але дальнобійників, що звикли до швидкості, такі темпи виконання не влаштовують, тим більше, що лише два тижні тому вони у черговий раз ставили це питання. Тоді й було заявлено, що водії «згодні ще трохи почекати повного виконання своїх вимог урядом в зв’язку з певними позитивними зрушеннями...».

Утім, виявляється, ці два тижні минули марно — обіцяний страйк можна було розпочинати раніше... Нерішучість було, мабуть, сприйнято як слабкість. Тим часом колеги дальнобійників зі сфери пасажирських перевезень після спроби заборонити експлуатацію переобладнаних автобусів та після інших непорозумінь з урядом одразу «тріумфально» привезли свої чисельні переобладнані «спринтери» під стіни Кабміну (подробиці конфлікту в номері «Дня» за 19 лютого).

Та чи буде подібний крок дієвим, якщо попередні довготривалі так звані «діалоги» з чиновниками й раніше проведені страйки меншого («попереджувального») масштабу закінчилися безрезультатно? Зрештою, про можливий страйк уже стільки говорилося, що столичні чиновники могли б давно до нього морально підготуватися...

Незважаючи на це, автоперевізники анонсують безстрокову акцію, яка в разі потреби може поширитися й на інші регіони. Це, на їхню думку, призведе до затримок у доставці вантажів замовникам, а також відповідним чином позначиться на стані товарів, що швидко псуються.

Щоправда, у одному питанні транспортні підприємці пішли правильним шляхом... Як повідомив Чалий, у даний час АсМАП готує судовий позов проти КГГА, у якому зажадає скасування рішення про обмеження на в’їзд вантажних автомобілів, тому що воно, на думку Асоціації, є незаконним. «Хочу проінформувати, що Державний комітет з питань регуляторної політики і підприємництва відмовився погодити дане рішення. По-друге, цей документ не зареєстрований в управлінні юстиції», — аргументує член ради й колишній голова страйкового комітету АсМАП Валерій Черненко.

Олексій САВИЦЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: