Київський міжнародний автосалон SIA-2004 зібрав цього тижня 687 компаній із 32 країн світу. Примітно, що однією з головних проблем цієї виставки, зі слів її упорядників, нинiшнього року став брак площ у Національному комплексі «Експоцентр України». Через це багато експонатів довелося розмістити просто на газонах. Автомобілі найрізноманітніших типів — від легкових авто до автобусів і вантажівок — представлені майже чотирма десятками марок і практично незліченною кількістю модифікацій. Крім того, цілі експозиції на SIA цього року зайняли мотоцикли, моторолери, яхти і навіть велосипеди. Щоправда, певне здивування викликає відсутність таких популярних в Україні марок, як «Ауді» і «Мерседес». Організатори пояснюють це тим, що представники даних марок в Україні не встигли отримати останні новинки, а виходити на SIA, як це часто практикували раніше, з відомими моделями, вже ніхто не хоче.
Одним із хітів автосалону 2004 року називають новий кабріолет BMW 6-ї серії. Двигун потужністю в 245 кВт (333 к.с.) розганяє машину до 100 км/год. усього за 6 секунд, забезпечуючи максимальну швидкість, природно, обмежену електронікою, 250 км/год. Машина справляє враження супердорогої, але при цьому не дуже практичної іграшки — місця для ніг пасажирів, наприклад, явно замало. Але практичність тут навряд чи має значення — адже не на город на такій «тачці» їздити! Попри солідну ціну (107 тис. євро), авто вже знайшло своїх українських покупців.
Ті, в кого грошей вистачає, але вони не мають наміру розкидатися ними на всі боки, з величезною цікавістю розглядали нову модель SKODA OKTAVIA. Її дизайн залишився практично таким же, хіба що набув більш спрямованого, агресивного вигляду. Проте від попередниці модифікація відрізняється серйозно — насамперед новим двигуном, підвіскою, а також розмірами — збільшена колісна база зробила салон просторішим, довшою стала і вся машина загалом. Щоправда, дата продажу в Україні нової SKODA OKTAVIA поки що невідома, а на Заході продаж планують розпочати тільки наприкінці літа. З ціною, зі слів господарів експозиції, поки що не визначилися. Але вiдомо, що вона буде вищою, ніж у попередниці, яка коштує від 13 тис. євро.
Відвідувачі зі скромнішими статками традиційно вимушені цікавитися суто українськими (на жаль, головний вiтчизняний автовиробник АвтоЗАЗ на виставці, як і минулого року, не був представлений), а також російськими авто. Чималий інтерес у відвідувачів викликала експозиція ВАЗа, родзинкою якої став уперше показаний автомобіль нового сімейства «Калина». Виробництво цiєї машини планують розпочати в листопаді 2004.
Нарівні з блискучими новинками, на SIA-2004 було представлено багато ретро-автомобілів. Повз них справжній автолюбитель ніколи не пройде... Дивлячись на цих уже смішних, але дбайливо доглянутих «старичків», кожен думає про своє. Для когось «горбатий» — екзотика. А для когось — молодість...