Прихід того чи іншого інвестора може відкрити очі на певні тенденції. Придивимося. Не даремно ж німецька компанія VEKA AG будуватиме в селищі Калинівка (Броварський район Київської області) завод полівінил-хлоридних профілів, з яких виготовлятимуться пластикові вікна та двері. Генеральний директор нового підприямства Йозеф Лео Бекхофф сповістив журналістам, що будівництво розпочнеться вже навесні і триватиме близько десяти місяців. Навесні 2008 року планується запустити виробництво в дію.
Німецький інвестор, за словами Бекхоффа, прагне стати лідером на цьому ринку і готовий до співпраці з українськими компаніями, які потребують підтримки. Вже сьогодні на українському ринку віконних ПВХ-профілів частка VEKA становить 6%. З отриманням нових виробничих потужностей, компанія планує довести свою частку ринку до 10%, а в далекій перспективі — до 20%. Це має статися вже через 2—4 роки. І, зважаючи на темпи розвитку цього ринку, названа цифра видається цілком реальною.
За словами голови правління VEKA Андреаса Хартлайфа, освоєння українського ринку німецькими підприємцями почалося ще в дев’яностих роках, коли компанія здійснювала невеликі поставки профілів. Повноціінна діяльність розпочалася зовсім недавно (з 15 травня 2006), коли підприємство було зареєстровано в Україні. VEKA Ukraina — дочірна компанія VEKA AG. На світовому ринку вона ще з 1968 року. У США, Канаді, Бельгії, Великій Британії, Росії, Польщі, Франції, Іспанії відкрито представництва. Річний оборот 650 мільйонів євро дозволяє самостійно фінансувати закордонні проекти. В Україну передбачено протягом трьох років вкласти 14 мільйонів євро інвестицій. Як підкреслив Хартлайф, вилучати їх не планується.
На старті виробництва передбачається виготовляти 7—8 тисяч тонн пласмасових профілів на рік. Максимальна потужність, за словами Бекхоффа, становитеме 25—35 тисяч тонн на рік. Сьогодні ємкість українського ринку, за оцінками керівництва компанії, 400 мільйонів євро.
«Завод буде одним із суттєвих джерел грошових надходжень до селищного бюджету», — переконаний голова Броварської держрайадміністрації Микола Діденко. Він нагадує, що вже з початком будівництва район отримає 150 робочих місць, а з пуском підприємства — 500. Сировина спочатку постачатиметься із Західної Європи та Росії. Але щойно запрацює виробництво у м. Калуші (Івано-Франківська обл.), то ситуацію можна буде виправити, переконане німецьке керівництво.
Виготовлена продукція надходитиме на внутрішній ринок країни. Саме динамічний розвиток будівництва в Україні й став одним із основних чинників при виборі місця для цих німецьких інвестицій. У свою чергу, слідкуючи за розвитком цього підприємства, можно буде оцінювати тенденції на будівельному ринку України. За словами Хартлайфа, окупність проекту за попередніми оцінками становитиме 6—7 років. Якщо це станеться раніше, то це означатиме, що ринок набирає більших, ніж передбачали інвестори, обертів. Сигналом про це може також стати спорудження компанією ще одного такого підприємства в Україні.
Однак нині компанію більше турбують не кількісні, а якісні показники. За свої вироби вона спокійна, та, як відомо, з гарного профілю можна зробити погане вікно. Щоб не допустити цього, при заводі буде створено спеціальний учбовий центр для всіх покупців з обов’язковим навчанням протягом одного тижня. Окрім того, перевага буде віддаватися прямим, без посередників, продажам. Це дозволить зменшити вартість продукції для кінцевого покупця, а найголовніше — відслідковувати подальшу долю продукції.