Столичний інноваційний кластер ВДНГ-TECh презентував результати програми розвитку телеком-стартапів, запущеної навесні цього року за підтримки компанії «Київстар».
Впродовж 3 останніх місяців 11 команд телеком-акселератора вчилися у провідних експертів української та міжнародної стартап-екосистеми, а також у найкращих фахівців компанії.
Для обговорення умов комерційного запуску в першому півріччі 2017 року «Київстар» обрав три проекти: сервіс push повідомлень, який об’єднує класичне хмарне рішення для SMB (ефективне повернення користувачів на сайт) Gravitec, безкарткова програма лояльності для бізнесу, яка при використанні номера телефону замість пластика надає доступ до єдиного комунікаційного простору для клієнта inCust, а також платформа для віртуальних подорожей Virbox.
Окрім того, в рамках корпоративної соціальної відповідальності, «Київстар» вирішив підтримати команду Nravo Kids, надавши консультації і менторство. Команда займається створенням дитячих розвиваючих ігор для мобільних пристроїв (Android, iOS і Windows Phone) з офлайновим доповненням.
Як розповідають організатори акселератору, на участь у програмі претендувало майже 120 команд. «Така кількість у черговий раз довело нам, що талановитих та ініціативних людей в Україні дуже багато. Вони всіма силами шукають місця і можливості для реалізації своїх ідей. Так що ВДНГ-TECh — це правильний шлях розвитку екосистеми інновацій та стартапів у нашій країні», — каже засновник і керуючий партнер технологічного кластера Юлія Порошенко.
Телеком-акселератор за підтримки «Київстар» — це перший пілотний проект технологічного кластера. «Ідея була в тому, щоб створювати хаби по кожній галузі. Тому що така модель взаємодії зможе давати розвиток новим ідеям, що дуже важливо для України», — каже керівник телеком-акселератора ВДНГ-TECh Олена Калібаба. Тому наступним проектом кластеру, розповідає вона, стане акселератор аграрних стартапів. В цілому до кінця року кластер оголосить про ще п’ять напрямків роботи з інноваційними проектами.
«Проект телеком-акселератора став першим для технологічного кластера ВДНГ-TECh. Тому не тільки стартапи та великий бізнес навчалися взаємодіяти один з одним на одній платформі, а й ми для себе збирали, аналізували інформацію про те, які рішення були вірними, а що можна поліпшити в подальших проектах», — додає Юлія Порошенко і обіцяє, що наступні програми будуть відрізнятися від телеком-аселератору, адже кожна галузь має унікальні особливості розвитку стартапів.
А все почалося з того, що півтора роки тому Національний комплекс «Експоцентр України» отримав нових керівників, які вирішили докорінно змінити образ виставкового центру в очах жителів столиці і перетворити його на інноваційний та культурний центр міста. Менше, ніж за рік, Максиму Бахматову та Максиму Яковеру вдалося підвищити прибутковість державного підприємства на 79% та залучити під проекти в центрі 100 млн гривень інвестицій.
Одним із важливих елементів оновленого інноваційно-культурного центру і став технологічний кластер ВДНГ-TECh. Основним завданням засновники ставлять «створення нових цінностей для нового покоління». Тобто, об’єднати великий бізнес, стартапи, таланти, державу, навчальні заклади, наукові інститути, щоб створити екосистему, яка сприятиме розвитку секторів економіки.
Керівництво кластеру розпочало працювати навесні, а вже за на початку жовтня представило перші результати роботи — випуск телеком-акселератора за підтримки «Київстар».
«Ми хотіли перевірити гіпотезу, яка полягала в тому, що є корпорації, які хочуть розвиватися інноваційно і дивитись трохи ширше, ніж у межах сфери своєї діяльності, і що такі корпорації відкриті та готові давати можливість молодим. Друга гіпотеза — що є технологічні підприємці, які можуть щось запропонувати таким великим корпораціям, щоб разом із ними заробляти гроші. Третє — ми запропонували модель, якою ми спробували зшити великий бізнес і молодих підприємців-початківців. І результатом ми в цілому задоволені», — розповідає директор з розвитку ВДНГ та співзасновник технологічного кластера ВДНГ-TECh Максим Яковер.
За його словами, для реалізації проекту керівники кластера зібрали кращих людей у телеком-галузі та розробили унікальну навчальну програму для цього проекту. «Тому що одне із важливих завдань — дати молодим підприємцям той експертний потенціал, який є у великих корпорацій, адже вони можуть собі дозволити дуже дорогих спеціалістів. Під час акселераційної програми вони ділились досвідом про те, як працює індустрія, компанія, як заробляти та як потрібно побудувати продукт, якщо вони хочуть, щоб він працював у цій індустрії. У нас вийшло об’єднати всі ці інгредієнти і вивести деякі команди на якісно новий рівень», — додає Максим Яковер.
«Ми дуже ретельно і довго працювали на етапі вибору моделі кластера. Світова практика знає безліч варіантів подібних організацій, нам залишалося зібрати кращі ідеї і адаптувати їх в Україні», — додає Юлія Порошенко. За її словами, ті зміни, які відбулися з ВДНГ протягом останніх півтора року, є найкращим свідченням того, що уряду набрид збитковий і занепадницький раритет радянської влади. «Тому вони довірили підприємство молодим і енергійним людям, які вдихнули у ВДНГ нове життя», — додає Юлія Порошенко.