Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Клієнт завжди правий

Особливо тоді, коли він приходить до банку
24 лютого, 2007 - 00:00

Компанія GfK Ukraine, яка провела соціологічні дослідження взаємовідносин клієнтів банківського сектору, визнала лідером за кількістю його нових клієнтів ПриватБанк — лише за останній рік його клієнтами стали 7% опитаних респондентів. На другому місці за кількістю залучених клієнтів, як повідомила «Дню» вище згадана компанія, — «Аваль» (4%), на третьому — «Ощадбанк» (2%).

Дослідженнями встановлено, що в Україні кількість клієнтів банків постійно зростає. Наприкінці 2006 року до їхньої категорії зараховували себе 74% опитаних, тоді як наприкінці 2005-го банківськими послугами користувалися лише 68% респондентів. Активніше за все частка споживачів банківських послуг зростала у містах із населенням 100—200 тисяч чоловік, а також на сході та у південних регіонах України. Характерно, що останнім часом банківські послуги стали користуватися попитом і в усе більшої частини населення з найнижчим рівнем прибутку.

Серед недержавних банків, згідно із дослідженнями GfK Ukraine, більше за все клієнтів у ПриватБанку. За підсумками опитування, послугами цієї фінансової установи користується 23% респондентів, або майже кожен четвертий опитуваний. При цьому 18% користуються послугами ПриватБанку постійно, вказуючи його як основний банк обслуговування. Послугами банку «Аваль» користуються 18% опитаних, а взагалі лідером за кількістю клієнтів традиційно залишається державний Ощадбанк — 35% клієнтів, які брали участь в опитуванні, хоча б раз користувалися його послугами.

Найбільш популярними послугами у населення залишаються різноманітні платежі (ними користується 75% опитаних), відкриття поточного чи карткового рахунку (45%) та пластикової картки (38%). Протягом останнього року незмінною залишається частка клієнтів банків, які користуються кредитними програмами — 13%, із них споживчими кредитами — 10%. Також серед найбільш популярних банківських послуг — обмін валюти (8%) і термінові грошові перекази — 7%. 2006 року помітно виросла частка клієнтів, які планують розширити свою співпрацю з банком. Загалом близько 20% респондентів планують скористатися новими банківськими послугами, частіше за все люди хочуть отримати в банку споживчий кредит (7%) і відкрити пластикову карту — 3% респондентів.

За даними компанії GfK Ukraine, лідером на ринках основних банківських послуг для фізичних осіб залишається ПриватБанк. Виключенням є ринок платежів, де традиційно сильні позиції «Ощадбанку». У другому півріччі 2006 року ПриватБанк зміцнив позиції на ринках грошових переказів до 28%, обслуговування пластикових карт — 39%, поточних рахунків — 35%, споживчих кредитів — 44% і депозитних рахунків — до 28%.

GFK Ukraine базує свої висновки на даних восьмої хвилі опитування населення, яка проходила у два етапи: з 3-го липня по 4-е серпня та з 2-го жовтня по 10-е листопада 2006-го року. Висновки про динаміку показників будуються на основі порівняння із другою, шостою та сьомою хвилями опитування, що проводилися за такою ж методикою восени 2003-го, 2005-го та навесні 2006-го років. Загальна вибірка восьмої хвилі опитування становить 4 911 респондентів. Вибірка є репрезентативною для населення України, яке проживає в містах із населенням понад 50 тисяч осіб, за статтю, віком, областю проживання та розміром міста. В опитуванні, яке проводилося методом особистого інтерв’ю, брали участь особи, старші 18-ти років.

Газета: 
Рубрика: