Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / Економіка

26 вересня, 2012 - 00:00

Микола АЗАРОВ: «Ми розпочали політику замовлення у вітчизняних підприємств і продовжуватимемо її»

Уряд на 2013 рік сформує держзамовлення у вітчизняних виробників на сучасне медичне обладнання для лікувальних закладів, повідомив прем’єр-міністр України Микола Азаров. «На 2013 рік ми зробимо велике держзамовлення, щоб розпочалося переоснащення медичної техніки. Ми розпочали політику замовлення у вітчизняних підприємств, і ми її продовжуватимемо», — сказав він журналістам після відвідин міжнародного науково-технічного форуму «Наука, інновації, технології — 2012» у Києві у вівторок. Азаров повідомив, що під час огляду експонатів на форумі йому розповіли, що тут представлено 3,5 тисячі різних виробів, більшість з яких становлять вироби медичної галузі, і що більшу частину з них можна виготовляти в Україні.

Птахофабрики дістали можливість експортувати біогаз до країн Європейського Союзу

Український виробник яєць і яєчної продукції AVANGARDCO IPL дістав можливість експортувати біогаз до країн Європейського Союзу. Пілотний проект з постачання такого газу, що виробляється на біогазових установках птахофабрик компанії, буде реалізований у партнерстві з польською державною нафтогазовою компанією PGNIG-energy. Відповідний договір про наміри керівники підприємств Олег Бахматюк і Зігмунд Стрибінський підписали в рамках проведення в Києві ХІ Економічного форуму «Україна-Польща». Як повідомив журналістів Олег Бахматюк, біогаз для потреб Євросоюзу вироблятиметься на птахофабриках в с. Гуменці Кам’янець-Подільського р-ну Хмельницької обл. (проект «АВІС») та с. Східне Білозерського р-ну Херсонської обл. (проект «Чорнобаївське»). Потужність установок — по 20 МВт «приблизний обсяг інвестицій у будівництво біогазових заводів становитиме близько 50 — 60 млн євро в кожен. На виході ми отримаємо до 70 — 80 млн куб. м «брудної» суміші на рік з кожного підприємства. Що дасть нам до 30 — 35 млн куб. м чистого біогазу. Цей проект має великий потенціал у категорії «їжа та енергія». У разі успішної реалізації такого проекту з нашими польськими колегами перед Україною відкриваються великі перспективи», — заявив голова ради директорів «AVANGARDCO IPL». На думку О. Бахматюка, договір, укладений з польськими партнерами, надасть можливість зробити рентабельним біогазовий бізнес без «зеленого тарифу», тобто без порушення структури виробників в енергетичному балансі України. «Ціна продажу біометану на експорт буде вищою, ніж ціна природного газу. Тому виробництво біогазу буде повністю рентабельним без когенерації в Україні.

Власник «Буковеля» має намір побудувати злітно-посадкову смугу в місцевому аеропорту

Компанія «Скорзонера» (с.Поляниця Яремчанського міськради), що володіє відомим гірськолижним туристичним комплексом «Буковель», має намір залучити 100 млн дол. на будівництво злітно-посадкової смуги (ЗПС) в аеропорту Івано-Франківська, майновий комплекс якого вона взяла в концесію. «Ця смуга слугуватиме для трансконтинентальних польотів того транспортного коридору, яким може стати Івано-Франківськ. Це — наше основне завдання», — сказав генеральний директор «Скорзонери» Олександр Шевченко в ефірі обласного телебачення «Галичина». За його словами, будівництво ЗПС обійдеться приблизно в 100 млн дол., а реконструкція вантажного терміналу — «це невеликі кошти». «Ми інвестуватимемо у смугу чи, можливо, залучимо інвесторів, скажімо, за сприяння ЄС, КНР чи інших країн», — сказав Шевченко. За його словами, йдеться про створення в аеропорту «перевалочного пункту для великих транзитних вантажів». Шевченко уточнив, що компанія вже веде перемовини з трансконтинентальними корпораціями. «Ми повинні переконатися в тому, що компанії, які мають логістичні фірми, забезпечать нам необхідний обсяг літаків, а це три-п’ять великих літаків на день», — пояснив гендиректор. Шевченко також повідомив, що нині аеропорт користується злітно-посадковою смугою, яка належить Міністерству оборони. За його даними, нова смуга буде на 1 км довшою (3,3 км. — Ред.) і на 10 м ширшою, аби на неї могли сісти сучасні вантажні літаки типу Боїнга-747. «Бути в центрі Європи і не мати такого транзитного центру західний регіон вже не може», — вважає Шевченко. Він також зазначив, що таку смугу можна побудувати протягом року. Підсумовуючи, О.Шевченко наголосив, що будівництво смуги розпочнеться лише за «100%-вої впевненості, що якась трансконтинентальна корпорація чи кілька корпорацій, які мають логістичні фірми, підпишуть довгострокові контракти на 10-20-30 років з фінансовими гарантіями».

Газета: 
Рубрика: