Потрібен кредитор для добудовування автобану
«Укравтодор» найближчим часом оголосить тендер із відбору кредитора для добудовування автобану Київ — Одеса. Про це повідомив агентству Інтерфакс-Україна голова компанії Вадим Гуржос. За його словами, закон про держбюджет- 2005 надав компанії право залучити ці кошти під державні гарантії, проте, аукціон може бути оголошений лише за 45 днів. В. Гуржос вважає, що такі умови затягують отримання коштів, хоча вже є попередня згода на надання кредиту зі сторони Deutsche Bank, який минулого року виділив на будівництво автобану $480 млн. В. Гуржос також зазначив, що очікуваних $100 млн. вистачить лише на завершення робіт на реконструйованій ділянці від Жашкова (Черкаська обл.) до Червонознаменки (Одеська обл.).
Є стимули для співпраці
Важливою з огляду на міжнародні перспективи нашої держави стала угода про співпрацю між УСПП і генеральною конфедерацією підприємств Марокко, підписана днями в Касабланці. Королівство Марокко є вагомим торговельним партнером України в Африці, однак потенціал подальшої співпраці треба ще нарощувати. Як зазначив у ході форуму ділових кіл двох країн посол України в Королівстві Марокко Борис Гудима, досі головною проблемою торговельно-економічного співробітництва між нашими державами була відсутність відповідних правових рамок. Нині такі правові норми напрацьовуються або ж готуються до ратифікації. Зокрема потужним імпульсом стане створення спільної українсько-марокканської комісії з торговельних питань. Делегація УСПП, до якої входили представники підприємств вітчизняного машинобудування, зокрема, сільськогосподарського, агролізингу, переробних підприємств, приїхала до Марокко з конкретними пропозиціями і знайшла однодумців та майбутніх партнерів. Перший віце-президент УСПП Сергій Прохоров висловив сподівання, що Україна найближчим часом зможе співпрацювати з Марокко і в галузі морського рибальства: адже наш внутрішній ринок украй потребує якісної рибної продукції. Успішними можуть бути домовленості щодо постачання в Марокко української сільгосптехніки, машин, обладнання для металургійної промисловості тощо.
Розпочати ліквідацію
ВАТ «Харківський завод тракторних двигунів» (ХЗТД) буде ліквідоване на основі рішення господарського суду Харківської області про визнання його банкротом і відкриття ліквідаційної процедури. Ліквідаційна комісія створена 19 квітня, ліквідатором призначений Володимир Бринь. За даними ДКЦПФР, за станом на початок лютого Фонду держмайна України належать 72,17% акцій ВАТ «ХЗТД», до статутного фонду НАК «Украгромашінвест» передані 26% акцій. ФДМ неодноразово намагався реалізувати на конкурсі 72,17% акцій ВАТ, проте, у зв’язку з відсутністю попиту пакет так і не продали. Свого часу ХЗТД будували як серійний завод із виробництва одного типу двигунів, призначеного для установки на трактори Харківського тракторного заводу (ХТЗ). Кілька років тому ХТЗ, пославшись на низьку якість двигунів ХЗТД, пристосував свою техніку до установки різних моделей двигунів, переважно Ярославського моторного заводу (РФ).
Кінець «бурхливої» конвертації
Працівники управління податкової міліції ДПА у Львівській області викрили потужний конвертаційний центр, «послугами» якого скористались 134 суб’єкти підприємницької діяльності Львівщини. Конвертаторами виявилися два брати, які заснували два приватних підприємства. Через ці фірми було здійснено конвертацію понад 4 млн. грн. Як з’ясувало слідство, до діяльності цих підприємств має пряме відношення бухгалтер одного з комунальних підприємств Львова, у кабінеті якої було виявлено та вилучено печатки, чисті бланки фінансово-господарських документів та комп’ютерна техніка, за допомогою якої виготовлялися «липові» документи. У результаті такої «бурхливої» діяльності конвертаторів держава зазнала збитків у вигляді несплати податків на загальну суму 2,596 млн. грн. Слідство у цій справі триває, повідомляє прес-центр ДПА у Львівській області.
Амбітна програма
Нещодавно між ВАТ «Херсоннафтопереробка» та компанією ABB Lummus Global (США) підписано контракт на розробку інтегрованого базового проекту реконструкції заводу. Цей контракт є черговим етапом реалізації програми реконструкції та технічного розвитку НПЗ, розрахованої на період до 2010 року. Упровадження всіх проектів програми модернізації дозволить збільшити глибину переробки нафти до 90,64% (наразі 50%) та відбір світлих нафтопродуктів до 54,66%. Це також допоможе зробити продукцію заводу конкурентоспроможною не лише на внутрішньому ринку та переробляти 2,5 мільйона тонн нафти щорічно, повідомляє Оксана МАНЬКОВСЬКА, Херсон.