Автомобілебудівники потребують захисту держави
Вітчизняному автомобілебудуванню необхідні механізми державного захисту, які б гарантували йому можливість збереження позицій та розвитку після вступу України до СОТ. На цьому наголосив учора президент УСПП Анатолій Кінах, відвідуючи ВАТ «Запорізький автомобілебудівний завод». За його словами, державні преференції вітчизняним автомобілебудівникам мають гарантуватися окремим законом. Як зазначив Кінах, сьогодні ВАТ «ЗАЗ» є прикладом успішної реалізації інвестиційних програм. Цього року підприємством було залучено близько 15 млн. грн. переважно внутрішніх інвестицій. «ЗАЗ» зміг розширити виробничу програму, зберегти робочі місця. З моменту набуття Україною членства в СОТ ввізне мито на імпорт автомобілів знизиться з нинішніх 15—20% до 10%. Тому вітчизняний автобудівний комплекс потребує дієвих механізмів захисту внутрішнього ринку.
Страхувальники і перестрахувальники
Українські страхові компанії за січень-вересень 2004 року, уклавши договори перестрахування ризиків з усіх видів страхування, перерахували перестрахувальникам 8,5 млрд. грн. (61% усіх зібраних за цей період премій). За даними Держкомісії з регулювання ринків фінансових послуг (Держфінпослуг), перестрахувальникам-нерезидентам перераховано 1,8 млрд. грн. (13%), перестрахувальникам-резидентам — 6,7 млрд. грн. (48%). Найбільші суми виплачені на перестрахування фінансових ризиків — 55,5%, майно — 31,9%, відповідальність — 10,7%.
Конкуренція навіть у метро
Один із провідних операторів мобільного зв’язку ЗАТ «Київстар GSM» розпочав комерційну експлуатацію мережі стільникового зв’язку у стандарті GSM-1800 у підземній частині київського метрополітену. Його основний конкурент — ЗАТ «Український мобільний зв’язок» із серпня поточного року надає послуги мобільного зв’язку на всіх станціях київської підземки. Будівництво та обслуговування системи базових станцій, розташованих у метрополітені, здійснює київське ТОВ «Проксимус». Дана система покриває близько 98% підземної території метрополітену. При цьому вона працює на радіочастотах, які належать операторам зв’язку (відповідно, «Київстар» або UМС). Мережа мобільного зв’язку «Київстар» працює також на восьми станціях харківського метрополітену.
Заявка на участь у тендері НАТО
«Авіалінії Антонова» до кінця року подадуть заявку на спільну з російською компанією «Волга-Днепр» участь в оголошеному тендері НАТО на оренду транспортника для стратегічних перевезень альянсу. Про це повідомив агенції Інтерфакс-Україна виконавчий директор київської авіакомпанії Костянтин Лушаков. За попередніми даними, підбиття підсумків оголошеного восени тендера очікується на початку 2005 року, сказав він. «Авіалінії Антонова» і «Волга-Днепр» є провідними світовими операторами важкого транспортного лiтака Ан-124-100 «Руслан», вантажопідйомністю 120 тонн.
Зросте рентна плата за нафту
Рентна плата за нафту, що добувається в Україні, з 1 січня 2005 року зросте на 87,5% в порівнянні з чинною ставкою — до 300 грн. за тонну. Це закріплено Законом України «Про державний бюджет на 2005 рік», прийнятим позавчора Верховною Радою. Закон передбачає збереження 2005 року чинної зараз ставки рентної плати за природний газ, що видобувається на території України (30,6 грн. за 1 тис. кубометрів) і газовий конденсат (104,04 грн. за тонну). Окрім того, закон звільняє від рентної плати природний газ і газовий конденсат, що добувається на морських родовищах і з покладів на глибині понад 5 км.