Херсонський суднобудівний завод передав замовнику плавучий док
Єдине у світі підприємство, що будує залізобетонні доки — Херсонський суднобудівний завод «Паллада», — передало замовнику плавучий док вантажопідйомністю 8,5 тисячі тонн. Про це повідомив керівник підприємства Василь Прудивус. «Плавучі доки будують також Японія та Корея, але їхні — металеві, наші — композитні: з бетону та заліза, що робить термін їхньої експлуатації практично необмеженим», — повідомив він. Черговий «міні-завод» на плаву довжиною 140 метрів призначений для ремонту транспортних суден та плавзасобів масою до 8,5 тисячі тонн. Він здатний також приймати з берега та спускати на воду судна масою до 2,1 тисячі тонн. Док нарекли легендарним ім’ям «Кассандра». Працюватиме він в акваторії Чорного моря, в районі Тамані (Російська Федерація). «На черзі — підписання контракту з болгарським замовником на будівництво найбільшого в історії підприємства плавучого доку довжиною понад 220 метрів, — відзначив Василь Прудивус. — Сума контракту — більш як 20 мільйонів доларів. Будівництво нового доку триватиме 25 місяців». Цей контракт, за словами Прудивуса, гарантуватиме підприємству стабільні зарплати, відрахування до бюджетів усіх рівнів, а також створення нових робочих місць, повідомляє Софія СЕРЕБРЯКОВА, Херсон.
Концерн «Наука» має намір почати виробництво наноструктур
Науково-виробничий концерн «Наука» має намір розпочати виробництво наноструктур у березні-квітні 2011 року. Про це на IX Міжнародному промисловому форумі повідомив заступник міністра промислової політики Віталій Немилостивий. «Концерн «Наука»... реалізує інвестиційний проект, завезено вже певне обладнання, що дасть можливість в Україні вирощувати наноструктуру», — сказав заступник міністра. З його слів, поки що такими технологіями володіють лише шість країн у світі. Немилостивий додав, що вже підписано контракти концерну з іноземними компаніями на завантаження цього виробництва. Він також зазначив, що зараз в Україні створюється інфраструктура для виробництва світлодіодів, які використовуватимуться при випуску освітлювальних приладів, і висловив надію, що 2011 року цю роботу буде завершено. Загалом, зі слів заступника міністра, в 2010 році держпрограму розвитку високих наукомістких технологій профінансовано приблизно на 10%, або 37 мільйонів гривень, це пов’язано з тим, що держбюджет-2010 було прийнято тільки у квітні, а кошти на виконання цієї програми Мінпромполітики отримало лише в серпні.
Державну частку «Сєверодонецького «Азоту» планують продати ще цього року
Фонд державного майна планує оголосити конкурс з приватизації 40% акцій великого виробника мінеральних добрив компанії «Сєверодонецький «Азот» (Луганська область) до 2011 року. Про це повідомив журналістам голова ФДМУ Олександр Рябченко. З його слів, тепер фонд веде переговори із власником 60% акцій про викуп державної частки (компанія IBE Trade, яка належить Алексу Ровту). «Ми зараз ведемо переговори із власником 60% акцій. Ні з ким іншим ми переговори вести не маємо права, оскільки в них першочергове право на придбання акцій. Переговори непрості, але я впевнений: вони викуплять ці акції», — сказав Рябченко. Він зазначив, що переговори з нинішніми власниками блокувального пакета мають завершитися найближчим часом, після чого і буде оголошено конкурс.
Бельгійці мають намір розвивати вантажне судноплавство на Дніпрі
Бельгійська стивідорна компанія Agro-Maas NV має намір вкласти 125 мільйонів євро в розвиток вантажного судноплавства на Дніпрі, повідомив гендиректор компанії Ронні Маас під час церемонії підписання угод про співпрацю між українськими та бельгійськими бізнесменами в Києві у вівторок. «У рамках проекту «Дніпро — Міссісіпі України» ми хочемо відновити використання річки для транспортування вантажів баржами. У роки активного судноплавства Дніпром перевозилося понад 100 мільйонів тонн вантажів на рік, зараз — лише 6 мільйонів. Ми збираємося інвестувати в 18 барж, 10 буксирів, два плавучі крани, інші судна, які використовуватимуться для експорту», — сказав він. При цьому Маас підкреслив, що судна планується використовувати для перевезення як аграрної продукції, так і добрив, металопродукції, цементу. «Загальна вартість проекту — близько 125 мільйонів євро. Ці кошти ми плануємо інвестувати за наступні три-чотири роки. Але перш ніж це зробити, ми хочемо заручитися підтримкою уряду. Нам потрібні ліцензії, дозволи, і ми знаємо, що легалізацію дуже ускладнено», — сказав він.
Верховний Суд підтвердив рішення Стокгольмського арбітражу про повернення «Нафтогазом» газу RUE
Верховний Суд України в середу відхилив касацію НАК «Нафтогаз України» й підтвердив рішення судів нижчих інстанцій у справі виконання вердикту Стокгольмського арбітражу про необхідність повернення «Нафтогазом» природного газу компанії RosUkrEnergo (RUE), повідомила прес-секретар Верховного Суду Людмила Момот. Справу розглядала колегія суддів під головуванням Василя Гуменюка. У прес-службі НАК сказали, що не коментують хід цього судового спору. Нагадаємо, швейцарський газотрейдер RosUkrEnergo подав позов до Стокгольмського арбітражного трибуналу, який своєю ухвалою від 8 червня 2010 року зобов’язав НАК «Нафтогаз України» повернути RosUkrEnergo 11 мільярдів кубометрів газу, а також виплатити компанії встановлений контрактом штраф у товарній формі в обсязі 1,1 млрд. кубометрів газу. Ще раніше арбітраж ухвалив, що «Нафтогаз» повинен виплатити RosUkrEnergo 197 мільйонів дол. у рамках спірних питань між компаніями в 2008 році.