Хай живе націоналізація?
Фонд державного майна України за дорученням прем’єр-міністра Юлії Тимошенко вивчає можливість повернення ТОВ «Херсонський машинобудівний завод» до державної власності. На сьогоднішній день підприємство знаходиться у приватній власності й «належить одному з лідерів Партії регіонів». За словами прем’єра, лише після повернення до державної власності, держава співробітничатиме із заводом і нестиме за нього відповідальність. Нагадаємо, що на початку року за рахунок коштів держбюджету на заводі було закуплено велику кількість техніки.
Прибуток лише на папері...
Чистий прибуток ВАТ «Київенерго», яке експлуатує столичний енергокомплекс, за підсумками січня-червня 2009 року становив 672,695 мільйона гривень, тоді як аналогічний період 2008 року підприємство завершило з чистим збитком. У той же час у «Київенерго» зазначають, що такий показник прибутку зумовлений відшкодуванням із боку Київської міської державної адміністрації компенсації різниці між реальними витратами енергокомпанії на виробництво теплової енергії та соціальними тарифами на тепло для споживачів, які встановила столична влада. «Прибуток цей — лише на папері, оскільки «Київенерго» не мало можливості вкласти ці кошти у модернізацію мереж і розвиток енергетики. Усі до копійки кошти направлені на погашення кредиторської заборгованості перед компанією «Газ України» і ДП «Енергоринок», — говорить фінансовий директор енергокомпанії Михайло Уткін.
Обдуреним вкладникам почали будувати житло
АТ «Холдингова компанія «Київміськбуд» (Київ) почало будівництво двох будинків, у яких по 25% загального числа квартир буде надано обдуреним інвесторів «Еліти-Центра». Будинки будуть здані в експлуатацію через рік. Однак, за інформацією будівельників, холдинг стикнувся зі складнощами у будівництві цих об’єктів, оскільки Київська міськдержадміністрація (КМДА) досі не звільнила компанію від пайових внесків на розвиток інфраструктури й інших обов’язкових відрахувань, від яких генпідрядника будівництва житла для потерпілих інвесторів мають звільнити. Так, у компанії заявляють, що якщо 25% у вказаних будинках віддати потерпілим вкладникам, а ще 35%%— місту, як того вимагають досягнуті раніше домовленості й законодавство, то оплата внесків на розвиток інфраструктури зробить будівництво цих будинків збитковим для холдингу.
Зернотрейдерам пропонують додаткові транспортні зручності
Державна адміністрація залізничного транспорту України («Укрзалізниця») пропонує українським зернотрейдерам здійснювати крім щомісячного планування вантаження зернових, ще й добові. З такою пропозицією виступив начальник відділу з організації вантажної роботи Головного управління перевезень «Укрзалізниці» Владислав Харламов на зустрічі із зернотрейдерами. На думку залізничників, добове планування дозволить більш оперативно працювати із зерновими партіями. Для здійснення оперативного планування необхідно, заздалегідь отримавши паролі доступу до «Укрзалізниці», скористатися спеціальним сервісом у розділі «Інформація» на веб-сайті відомства. За даними компанії, з початку року і за станом на 22 липня залізницями України перевезено близько 10 мільйонів тонн зернових.
Великовантажні автомобілі збиратимуть тільки за живі гроші
Єдиний в Україні виробник великовантажних автомобілів холдингова компанія «АвтоКрАЗ», як очікується, в серпні запустить роботу головного конвейєра у режимі двох днів на тиждень. Завод уже запускав роботу головного конвейєра в березні, однак за три тижні через проблеми з проплатою замовлень і порушення зобов’язань постачальниками його довелося знову зупинити. «Сьогодні зборка автомобілів ведеться за гарантованими та підтвердженими замовленнями на спеціально обладнаних ділянках. Компанія вимушена працювати тільки з платоспроможними замовниками, хоч замовлення у підприємства є на 2,5 тисячі автомобілів», — зазначають у прес-службі компанії.
Автокредитування відроджується?
Астра Банк і корпорація «УкрАВТО» (усе — Київ) розширили співробітництво у рамках програми партнерства, почавши програму довгострокового кредитування фізичних осіб на купівлю автомобілів, які реалізовують підприємства корпорації. Ця програма передбачає кредитування придбання автомобілів у національній валюті на термін до семи років за ставкою 5,59% річних при нульовій разовій комісії та щомісячній комісії у 0,99% річних. Первинний внесок за кредитом складає не менш ніж 25% вартості автомобіля. Мінімальна сума кредиту — 10 тисяч гривень, максимальна — 500 тисяч гривень. Позичальник може оформити кредит у автосалоні без відвідування банку.
Нафтопереробка дає збої
Майже у 20 раз скоротився чистий прибуток у ВАТ «Нафтопереробний комплекс «Галичина» (Дрогобич Львівської обл.) у порівнянні з аналогічним періодом 2008 року. Згідно з даними компанії, оприлюдненими в системі розкриття інформації Держкомісії з цінних паперів і фондового ринку України, її чистий прибуток від реалізації товарів, робіт і послуг за цей період зріс на 24,9% (на 220,22 мільйона гривень), валовий прибуток — на 30,3% (на 31,31 мільйона гривень).