Вітчизняні будівельники їдуть до Iраку?
Українська будівельна асоціація (УБА) та Українсько-іракська комерційна палата (УІКП) підписали меморандум про взаєморозуміння та співпрацю, повідомила прес-служба асоціації. Метою підписання цього документа є розвиток торгово-економічної співпраці між Україною та Іраком у галузі будівництва й поставки будівельних матеріалів до Іраку. «Зважаючи на те, що сьогодні в Україні різко скоротилися замовлення на будівництво, контракти на відновлення інфраструктури в Іраку стануть для українських компаній хорошою альтернативою для заробітку. Це дозволить зберегти фахівців і виконати свої боргові зобов’язання», — цитує прес-служба голови ради директорів УБА Льва Парцхаладзе. «Я певен, що співпраця між УІКП і УБА має хорошу перспективу. Ми вже активно працюємо над залученням українських компаній до робіт в Іраку», — в свою чергу зазначив президент УІКП Самі Ш. Алі. Сьогодні Ірак перебуває на етапі відновлення інфраструктури міст і має достатнє фінансування для цих робіт. Разом із тим, країна переживає велику потребу в якісних будівельних матеріалах і послугах із будівництва, а також девелопменту об’єктів житлової та комерційної нерухомості, інфраструктурних проектів із відновлення доріг, мостів, трубопроводів. Українські компанії вже розглядають можливості будівництва лікарні та мерії в місті Ербіль (Курдистан). А УІКП почала підписувати ексклюзивні дилерські контракти на поставки української продукції до Іраку, повідомляє Тетяна МАМАЛИГА.
Українська зборка китайського авто поновлюється
Кременчуцький автоскладальний завод (КрАСЗ, Полтавська обл.), що не працював із початку поточного року, збирається відновити роботу в перші робочі дні травня, повідомили у прес-службі підприємства. «Сьогодні ми приймаємо перші лоти поставок машинокомплектів автомобілів Geely в порту Іллічевська і для початку плануємо вийти на виробництво 475 цих автомобілів на місяць», — повідомили у прес-службі, додавши, що в липні на конвеєр заводу повернуться позашляховики корейської марки SsangYong. За даними прес-служби, в поточному році всього планується випустити близько дев’яти тисяч автомобілів цих двох марок. Одночасно продовжуються переговори з деякими постачальниками й партнерами, серед них — і китайська Great Wall. Тривають також перемовини з китайською компанією Geely Holding Group про спільний проект. Разом із тим, зазначили у прес-службі, запуск у виробництво нових моделей поки що не планується, проте планується почати виробництво нових модифікацій уже відомих моделей.
Наша електроенергія для Європи надто дорога...
Угорський енерготрейдер Emfesz Kft. Надіслав на адресу держпідприємства зовнішньоекономічної діяльності (ДПЗД) «Укрінтеренерго» листа з пропозицією припинити поставки української електроенергії до кінця 2009 року. «Значно погіршена цінова кон’юнктура на спотовому ринку електроенергії в Угорщині в першому кварталі 2009 року, а також нездатність досягнути домовленості між Emfesz і ДПЗД «Укрінтеренерго» щодо зниження ціни купівлі електроенергії... обумовлюють для нашої компанії недоцільність продовження поставок електроенергії з України 2009 року», — говориться в документі. Поставки української електроенергії на адресу компанії Emfesz були повністю припинені в квітні, повідомили в «Укрінтеренерго». Ціни, за якими «Укрінтеренерго» продає експортовану електроенергію на кордоні України з Угорщиною, Словаччиною або Румунією прив’язані до прогнозної оптової ринкової ціни на електроенергію, яку розраховує та затверджує Національна комісія регулювання електроенергетики (НКРЕ) України. Прогнозна оптова ринкова ціна на електроенергію щомісяця збільшується і з 1 травня 2009 року становитиме 401,43 гривні за 1 МВт/год (без ПДВ), що еквівалентно EUR 39,9 за 1 МВт/год. Експортні ціни на 15—20% перевищують прогнозну оптову ринкову ціну, тобто наступного місяця складатимуть EUR 46—48 за 1 МВт/год. При цьому ф’ючерси на травень з поставкою в Німеччині 21 квітня торгувалися на рівні EUR 32 за 1 МВт/год, в Угорщині та Словаччині — на рівні EUR 31—32 за 1 МВт/год.
Замість колишнього пивзаводу — бізнес-район
Компанія «Еста Холдинг», яка виступає керуючою компанією групи «Еста», створеною ЗАТ «Систем Кепітал Менеджмент» (СКМ, Донецьк), розглядає можливість будівництва в столиці на місці колишнього Київського пивзаводу №1 на Московській площі сучасного ділового району. Як повідомили у прес-службі компанії, орієнтовно інвестиції в реалізацію цього проекту становитимуть до 500 мільйонів дол. «Ми розглядаємо можливість розвитку ділянки на Московській площі та створення на ній сучасного ділового району, так званого бізнес-кластера, де будуть зосереджені не тільки об’єкти бізнесового й торговельного призначення, але й допоміжні обслуговуючі й розважальні сервіси. Проте концепція, як і об’єми проекту, поки що перебувають у розробці», — сказав співробітник прес-служби. За даними компанії, запланована площа в існуючій концепції складе до 200 тисяч квадратних метрів. Проект реалізовуватиметься поетапно на ділянці площею близько 3 га із введенням фаз у 2015—2017 рр. У прес-службі також заявили, що наразі ведуться переговори про спільне інвестування в проект із великою іноземною компанією, але про які-небудь деталі говорити поки що зарано.