Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / НОВИНИ КОМПАНIЙ

19 листопада, 2008 - 00:00

Скорочений графік роботи. Але затримки зарплати не буде...

Миколаївський суднобудівний ВАТ «Wadan Yards Okean» у зв’язку зі світовою фінансовою кризою і труднощами кредитування перевів у листопаді частину допоміжного персоналу на скорочену, чотиригодинну, робочу зміну. Про це повідомив в.о. президента ВАТ Микола Романчук. Вимушений захід торкнувся 340 з 2,5 тисячі штатних працівників підприємства і близько тисячі субпідрядників. «Підприємство працює в звичайному виробничому ритмі. При цьому частина основного виробничого персоналу працює понаднормово і у вихідні дні», — додав він, уточнивши, що заробітна плата в жовтні виплачена в повному об’ємі, в листопаді затримки й заборгованості за виплатами також не передбачаються. «Суднобудування як капіталомістка галузь з тривалим циклом виробництва завжди працювала з використанням значних кредитних ресурсів. Зараз на галузь вчиняється кумулятивний вплив», — повідомив Романчук.

2009 року залізничники збираються електрифікувати ділянку Полтава — Кременчук

Державна адміністрація залізничного транспорту України («Укрзалізниця») 2009 році збирається електрифікувати ділянку Полтава — Кременчук загальною протяжністю 119 км. Як повідомила прес-служба відомства з посиланням на першого заступника генерального директора «Укрзалізниці» Михайла Костюка, загальна вартість проекту, що крім електрифікації, включає роботи з побудови другої колії та модернізації інфраструктури, складе понад 420 мільйонів гривень. Часткове фінансування цього проекту «Укрзалізниця» планує за рахунок кредиту Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР), переговори щодо якого ведуться нині. Як указується в повідомленні, «Укрзалізниця» планує в 2009—2011 роках приступити до реалізації ще одного великого проекту з будівництва другого паралельного електрифікованого руху на ділянці Долинська—Миколаїв—Херсон—Вадим—Джанкой загальною протяжністю 394 км. Вартість проекту оцінюється в 1,4 мільярда гривень. 2008 року загальна експлуатаційна довжина електрифікованих колій залізниць України становила 9 846,6 км, що становить 44,2% усієї довжини головних колій країни. При цьому, як зазначає «Укрзалізниця», 84,2% експлуатаційної роботи залізниць виконується на електротязі.

Відсутність попиту урізує зарплату й робочий тиждень

На чотириденний робочий тиждень змусило перейти ВАТ «Лисичанська сода» (Луганська обл.) скорочення попиту з боку металургійної і скляної промисловості, повідомив генеральний директор підприємства Олександр Бондаренко. За його словами, у зв’язку зі скороченням продажу підприємству довелося зменшити середню зарплату в жовтні на 100 гривень — до 1 300 гривень на місяць. Бондаренко зазначив, що до стабілізації ситуації в металургії та скляній промисловості «Лисичанська сода» зазнаватиме труднощів у роботі. Разом із тим він зауважив, що підприємство уникає масових скорочень, а звільнення продовжуються лише в плановому режимі у зв’язку з технологічною модернізацією виробництва.

Українські заводи скоротили виробництво цементу

Цементні заводи України у вересні 2008 року скоротили виробництво цементу на 9,1% у порівнянні з вереснем 2007 року — до 1,401 мільйона тонн. Як повідомили в асоціації «Укрцемент», виробництво цементу заводами України у вересні скоротилося на 4% у порівнянні з серпнем поточного року. Крім того, підприємства асоціації випустили у вересні 2008 року 1,164 мільйона тонн, що на 4,4% менше, ніж у вересні 2007 року і на 3,4% менше, ніж у серпні 2008 року.

Атомні реактори на ЗАЕС зупиняться через зниження енергоспоживання промпідприємствами?

В енергопостачальній компанії ВАТ «Запоріжжяобленерго» вважають можливим зупинку атомних реакторів на Запорізькій АЕС у зв’язку з різким зниженням енергоспоживання промисловими підприємствами. «Загальне зниження енергоспоживання в таких областях, як Запорізька, Дніпропетровська, Донецька й Луганська, призвело до того, що базове навантаження істотно знизилося. У зв’язку з цим існує ймовірність того, що будуть зупинені атомні об’єкти і замінятимуться тепловою генерацією», — повідомив генеральний директор «Запоріжжяобленерго» Віктор Носулько на прес-конференції. Під час зниження базового навантаження та збільшення нерівномірності графіка споживання всі «підйоми-провали» регулюються лише гідро- і тепловою генерацією. Тим часом об’єми продукування електроенергії гідроелектростанціями порівняно невеликі, зазначив він. Разом із тим гендиректор компанії заявив, що заміщення атомних блоків тепловими призведе до зростання собівартості електроенергії. «Теплова генерація має негативну рентабельність, її максимальне використання ще більше погіршить економіку теплових станцій, а разом із тим і енергопостачальних компаній», — підсумував він.

Погашення кредиту попри кризу

Відкрите акціонерне товариство «Райффайзен Банк Аваль» 17 листопада 2008 року погасило синдикований кредит на суму $200 мільйонів, який був отриманий терміном на 364 дні. «Незважаючи на фінансову кризу, наш банк підтвердив свою фінансову стабільність в очах іноземних та українських партнерів, — зауважив заступник голови правління «Райффайзен Банку Аваль» Герхард Бьош і додав: «Наш план фондування на 2008 рік успішно виконаний». Організаторами та уповноваженими лід-організаторами кредитної угоди виступили The Bank of Tokyo Mitsubishi UFJ, Ltd («BTMU»), Bayerische Landesbank («BayernLB»), HSBC Bank plc («HSBC») і Intesa Sanpaolo S.p.A. («Intesa Sanpaolo»). Bayerische Landesbank виконував роль кредитного агента, повідомляє Тетяна МАМАЛИГА.

Газета: 
Рубрика: