Залізничників оштрафували за монополію...
Антимонопольний комітет України (АМКУ) оштрафував Державну адміністрацію залізничного транспорту України («Укрзалізниця») на 80 тисяч гривень за зловживання монопольним становищем. Як повідомила прес-служба АМКУ, Держадміністрація встановила неприйнятні умови використання рухомого складу Державного центру залізничних рефрижераторних перевезень («Укррефтрансу»). Наказом №334-Ц від 21 червня 2007 року «Укрзалізниця» надала ізотермічному рухомому складу «Укррефтрансу» статус приватних вагонів. Згідно з прес-релізом, «Укррефтранс» дістав можливість зобов’язувати вантажовласників повертати порожні вагони в Україну за власні кошти або вносити плату за користування вагонами за межами країни, завантаживши їх у зворотному напрямку. Окрім того, зазначається в повідомленні, «Укррефтранс» стягував із вантажовласників плату за оренду вагонів за вільним тарифом.
Прикордонний регіон нарешті приєднали до української енергосистеми
Енергопостачальна компанія ВАТ «Одесаобленерго» ввела в експлуатацію комплекс ліній електропередач (ЛЕП) 110 кВ Арциз — Болград—Буджак—Рені, а також реконструйовану підстанцію (ПС) 110 кВ «Болград», повідомила прес-служба Міністерства палива та енергетики України. Реалізований проект дозволив уперше за роки незалежності України підживити ПС «Буджак» і ПС «Рені» безпосередньо від енергосистеми України і значно підвищити надійність енергопостачання споживачів південно-західних районів Одеської області, знизивши залежність від режимів роботи енергосистеми Молдови, зазначається в повідомленні міністерства. Раніше енергопостачання цього регіону, який не мав прямих зв’язків із українською енергосистемою, здійснювалося виключно через міждержавну ЛЕП Вулканешти—Болград, що значно ускладнювало переговори України з Молдовою про підвищення цін на електроенергію, яка постачається до цієї країни.
На новій європейській ракеті-носії буде український двигун
Українське державне конструкторське бюро (ДКБ) «Південне» і виробниче об’єднання (ВО) «Південмаш» (обидва — Дніпропетровськ) планують до кінця року здійснити поставку замовникові першого льотного маршового двигуна четвертого ступеня для нової європейської ракети-носія Vega. «Зараз на прохання європейців тривають вогневі випробування льотної моделі, а її передача замовникові, італійській AvioSpA, намічено на кінець року. Початок випробувань усього рухового блоку заплановано на жовтень у Німеччині на стенді Аstrium GmbH», — сказав головний конструктор рухового КБ ДКБ «Південне» Володимир Шнякін. За його словами, вже до кінця поточного року українська сторона планує підписати з італійською компанією нову угоду про співпрацю за програмою. На сьогодні очікується замовлення на поставку 10-ти створених в Україні двигунів для Vega, уточнив Шнякін. Контракт на розробку, кваліфікацію і поставку маршового двигуна четвертого ступеня для нового європейського ракетоносія Vega ДКБ «Південне» і ВО «Південмаш» підписали з італійською AvioSpA в лютому 2004 року.