Підозрюється в монополізмі
ЗАТ «УкрГаз-Енерго» надало Антимонопольному комітету України інформацію для визначення його статусу на ринку постачання природного газу промисловим споживачам, і комітет наразі визначає повноту отриманих від «УкрГаз-Енерго» матеріалів.
АМК, відповідно до звернення низки промислових підприємств, яким «УкрГаз-Енерго» відмовило в постачанні газу, у листопаді 2006 року вирішив визначити, чи є ця компанія монополістом на ринку постачання природного газу промисловим споживачам, і надіслав їй офіційний запит з вимогою до 21 листопада надати дані про об’єми реалізації газу й укладені зі споживачами договори, а також пояснити причину відмови від постачання окремим підприємствам. У встановлений термін відповідь не була отримана й комітет наприкінці листопада порушив на цій основі справу проти «УкрГаз-Енерго», повторно звернувшись із вимогою відповісти на запит до 12 грудня.
Нагадаємо, що створене в лютому 2006 року ЗАТ «УкрГаз-Енерго» — спільне підприємство НАК «Нафтогаз України» і газотрейдера RosUkrEnergo AG (Швейцарія) — із квітня 2006 року є єдиним імпортером природного газу до України.
2008 року в столичному будівництві прогнозується «провал»
Учасники інвестиційно-будівельного ринку прогнозують зниження об’ємів будівництва житла в Києві починаючи з 2007 року. Такий прогноз під час першої «Будівельної подіум-дискусії» у Києві оголосив народний депутат, почесний президент холдингової компанії «Київміськбуд» Володимир Поляченко. За його словами, у холдингу на 2007 рік «є заділ, але з 2008 року настане провал житлового будівництва». «Точкова забудова й будівництво окремих будинків економічно вже вичерпали себе, а для забудови великих територій потрібні великі інвестиції в розвиток мереж і комунікацій. Місто поки не готове взяти це на себе, а дрібним компаніям, яким відведені ділянки, це не під силу», — вважає Поляченко.
За оцінкою президента будівельної компанії «Градострой» (Київ) Віктора Власова, «2007 — 2008 роки можуть бути провальними для житлового будівництва» через дефіцит земельних ділянок під забудову. «Майданчики сьогодні «ходять» на повторному ринку за дуже високими цінами. Ми відводимо ділянки в Київській області під кілька об’єктів — по 100 тисяч квадратних метрів. У Києві ж ситуація надто складна», — зазначив будівник. За його прогнозами, темпи зростання житлового будівництва можуть стабілізуватися до 2009 року, коли будуть реалізовуватися проекти, які розробляються сьогодні, або ж «мерія вживатиме екстрені заходи зі стимулювання будівництва».
«Енергоатом» вимагає підвищення тарифу на електроенергію. За допомогою суспільної колегії
Тариф НАЕК «Енергоатома» на реалізовану електроенергію повинен забезпечувати її об’ємом коштів, необхідним для своєчасної та ефективної реалізації положень Енергетичної стратегії України на період до 2030 року. До такого висновку дійшли члени громадської колегії при президенті НАЕК на останньому засіданні, розглядаючи готовність дирекції компанії до публічного захисту підвищення тарифу. Як повідомив відділ зовнішніх інформаційних комунікацій «Енергоатома», нинішній тариф у розмірі 8,88 коп. за 1 кВт/год, як вважають члени колегії, не дозволяє компанії в повному об’ємі фінансувати операційну діяльність та інвестиційні проекти. Апетит колегії тягнеться до 12,5 коп. за 1 кВт/год. Але директор з економіки «Енергоатома» Микола Рачин проінформував колегію про намір компанії ініціювати підвищення тарифу з 1 січня 2007 року до 9,5 коп. за 1 кВт/год.
ЄБРР буде ремонтувати автошлях Київ — Чоп
Державна служба автомобільних доріг України та Європейський банк реконструкції і розвитку у вівторок підписали в Києві кредитну угоду про виділення банком кредиту в розмірі 200 мільйонів євро для завершення ремонту автомобільної дороги Київ — Чоп. Разом з тим, перший віце- прем’єр, міністр фінансів Микола Азаров підписав гарантійну угоду з банком. Кредит надається на термін 15 років із пільговим періодом 3,5 року.
Проект буде підтриманий коштами технічної співпраці, що виділяються ЄС для фінансування консультативної допомоги для розробки законодавства з питань концесій і стратегії розвитку державно-приватного партнерства, що є ключовим чинником для продовження підтримки банком реформування транспортної галузі в Україні. «Цей проект також є початком стратегічного партнерства щодо проектів в Україні ЄБРР і Європейського інвестиційного банку, який, як планується, надасть додатково 200 мільйонів євро для фінансування проекту», — так, за словами прес-секретаря представництва ЄБРР в Україні Антона Усова, прокоментував підписання угоди віце-президент ЄБРР Варел Фрімен, який брав участь у підписанні угод.