Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / НОВИНИ КОМПАНIЙ

13 липня, 2006 - 00:00

Вагончик рушить, завод... набере темп

До кінця цього року «Укрзалізниця» планує придбати у підприємства ВАТ «Крюківський вагонобудівний завод» 63 пасажирськi вагони «Україна-2». Фінплан залізничного відомства на 2006 рік передбачає виготовлення 100 пасажирських вагонів на загальну суму 401,7 млн. грн. На замовлені вагони в «Укрзалізниці» очікують вже до кінця року. Отже, на заводі нарощують темпи виробництва. Цього року вони у чотири рази більші, ніж торік. Тоді завод виробляв до п’яти вагонів за два місяця, нині за місяць — 9—11 вагонів. Для оновлення рухомого складу «Укрзалізниця» оформила кредити в державних банках — «Укрексімбанк» та «Ощадбанк України», які виступили зі спільною конкурсною пропозицією і виграли конкурс. Кредит становитиме 340 млн. грн. Крім названих банків, у конкурсі брали участь також «Брокбізнесбанк», «Укрсіббанк», «Форум» і «Альфа-Банк».

Україна поступилася лише Росії

За випуском карток Visa за перший квартал 2006 року Україна посідає друге місце в регіоні CEMEA (Центральна та Східна Європа, Близький Схід та Африка). Кількість цих карток збільшилась в країні на 76% і досягла 15 мільйонів. Ці показники дозволили Україні в 2006 році обійти навіть ПАР, і сьогодні за випуском карток Visa в регіоні CEMEA вона поступається лише Росії, будучи ключовим ринком регіону та посідаючи лідируючі позиції за всіма основними показниками. Більше карток Visa в обігу, ніж Україна, у світі мають лише 13 країн. Тішить і те, що темпи зростання обсягів за картками в Україні перевищують зростання кількості карток. Але, як і раніше, левову частку обігу складає отримання готівки в банкоматах. Обіг у торговій мережі займає лише 4% від загального обсягу.

АЗС ростуть як гриби

Спільне підприємство «Західна нафтова група» (Луцьк) 11 липня відкрила першу автозаправну станцію під маркою WOG у Вінницькій області поблизу села Коростівці на трасі Житомир — Вінниця. У той же день ще одну її АЗС було введено в експлуатацію в Івано-Франківській області. У результаті загальна кількість АЗС WOG, відкритих з початку року, зросла до 19. СП планує до кінця липня розширити мережу АЗС ще на шість станцій. Щоправда, керівництво компанії не виключає, що кількість її АЗС під маркою WOG може скоротитися через розрив відносин з окремими партнерами-джобберами.

Трейдерство залізорудною сировиною збитків не завдає

Великий український трейдер залізорудної та марганцеворудної сировини ВАТ «Приват-Холдинг» (Дніпропетровськ) завершив 2005 рік з чистим прибутком 80,62 млн. грн., тоді як у 2004 році компанія мала збиток 304,1 млн. грн. Згідно з річним звітом «Приват-Холингу», його чистий прибуток від реалізації продукції минулого року збільшився на 6,2% — до 1,212 млрд. грн., валовий дохід становив 1,454 млрд. грн. Прибуток компанії до оподаткування склав у 2005 році 1,85 млн. грн. Вихід на прибуткову роботу дозволив ВАТ скоротити непокритий збиток за підсумками року до 162,25 млн. грн. «Приват-Холдинг» зазначає, що в 2005 році він розпочав займатися торгівлею марганцеворудною сировиною, а також далі освоювати програму в сфері торгівлі залізорудною сировиною.

Міноритаріїв провезуть второваною дорогою

Найбільший оператор українського ринку легкових автомобілів — корпорація «УкрАвто» — збільшить статутний фонд втричі — до 94,96 млн. грн. шляхом додаткової емісії акцій на суму 63,31 млн. грн. Розміщення простих іменних акцій існуючого номіналу (15 грн.) планується провести в два етапи — з 28 серпня по 1 листопада для існуючих акціонерів (у порядку реалізації переважного права на купівлю акцій допемісії пропорціонально їхнiй частці в статутному фонді), і 2 листопада — для інших інвесторів й акціонерів. При цьому зазначається, що на другому етапі переважним правом на купівлю акцій також користуються існуючі акціонери АТ у порядку черговості надходження заявок. Залучені кошти планується направити на поповнення обігових коштів та розширення діяльності корпорації.

Замість резервної схеми — постійна

Обласна енергопостачальна компанія ВАТ «Одесаобленерго» планує в 2007 році збудувати та ввести в експлуатацію лінії електропередачі (ЛЕП) Арциз — Болград та Болград — Буджак — Рені напругою 110 кВ. Енергокомпанія планує до 1 вересня 2006 року оголосити тендер стосовно відбору проектувальника цих ЛЕП. «Одесаобленерго» розраховує, що проектні роботи мають завершитися до кінця року. Введення в експлуатацію ЛЕП Арциз —Болград та Болград — Буджак — Рені дозволить підвищити надійність енергопостачання півдня Одеської області, який частково забезпечений лише з молдавської сторони. Поставки української електроенергії в Буджак і Рені наразі ведуться через електричні мережі Молдови, тоді як резервної схеми енергопостачання цих населених пунктів з української сторони немає.

Газета: 
Рубрика: