Усе більше українців планують наступного півріччя заощаджувати. Такими є результати дослідження глобальної споживчої довіри Nielsen (The Nielsen Global Consumer Confidence and Spending Intentions Survey), який показав зростання на сім пунктів за підсумками другого кварталу цього року. «Досягнувши в першому кварталі найнижчої позначки в 41 пункт, у другому кварталі Індекс виріс до 48 пунктів, і тепер Україна вже не є країною з найбільшими песимістичними купівельними настроями у світі. Для порівняння, в Європі споживча довіра продовжувала зростати — Індекс піднявся на два пункти — до 79, що стало найвищим показником з 2010 року», — йдеться в повідомленні компанії.
Отже, заощаджувати на купівлі одягу планує 64% опитаних, намагатимуться економити на газі та електроенергії 58%. Скоротять витрати на відпустку 50% респондентів, а також значно більший відсоток людей (54%) готові купувати дешевші продовольчі бренди (порівняно з попередньою кризою 2009 року, коли ця цифра становила всього 29%).
Також 28% респондентів заявляють, що в них не залишається вільних коштів після покупки товарів першої необхідності (у першому кварталі 2015 року кількість таких людей становила 33%). «У порівнянні з попереднім кварталом більше українців планують витрачати гроші на відпустку та свята (26% — зростання на 3%), новий одяг (24% — зростання на 2%) і робити заощадження (24% — зростання на 4%)», — повідомляють в Nielsen.
Як зазначають дослідники, починаючи з 2014 року, основними причинами занепокоєння українців є війна (56%) і економічна ситуація в країні (26%). Також значна кількість респондентів турбується підвищенням цін на комунальні послуги (25%) і споживчі товари (19%). Для порівняння, в Європі основними причинами занепокоєння людей за останні півроку стали: стан ринку праці (22%), стан економіки (20%), здоров’я (19%) і підвищення цін на комунальні послуги (17%).
«В цілому, в Україні всі три ключові показники, на основі яких розраховується Індекс, показали позитивну динаміку. Так, у порівнянні з попереднім кварталом, менше українців негативно оцінюють свої фінансові та робочі перспективи, але показники все ще нижчі, ніж рік тому. Усе ще значна частина респондентів вважає, що зараз не найкращий час для покупки речей», — підсумовують в Nielsen.
* * *
Довідка. Дослідження глобальної споживчої довіри Nielsen (The Nielsen Global Consumer Confidence and Spending Intentions Survey) проводилося з 11 по 29 травня 2015 року. Всього було опитано понад 30 тисяч споживачів із 60 країн Азіатсько-Тихоокеанського регіону, Європи, Латинської Америки, Близького Сходу, Африки та Північної Америки.