Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Купуючи що-небудь, ми платимо за... погані дороги

Експерт: «Транспортні компанії закладають у вартість доставки вантажу додаткові 15% на амортизацію»
21 вересня, 2016 - 10:35
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

Кожен житель України, купуючи товари в магазині, платить і за поганий стан українських доріг, націнку за які вже включено у вартість товару. Про це «Дню» розповів директор групи компаній PRIME Дмитро ЛЬОУШКІН.

За його словами, через поганий стан українських доріг власники автотранспорту, на якому доставляють вантажі, закладають у вартість перевезення підвищену амортизацію, що становить близько 15% від вартості перевезення вантажу. «Якщо за перевезення нам платять 16 тис. гривень, то амортизація в цій ціні перевезення становитиме 2400 гривень», — сказав Дмитро Льоушкін.

При цьому експерт зазначив, що підвищена амортизація закладається в перевезення всіх вантажів. «Тому не важливо, що ви купуєте — шоколадку, борошно чи телевізор, на один кілограм ваги товару ви отримаєте від 12,5 копійки і вище «зайвої» ціни. Якщо продукція дорога, наприклад, телевізор — то це позначається на ціні мінімально, а якщо це пляшка води — це вже доволі відчутно. Кожна людина, яка живе в Україні, платить за погані дороги», — сказав він.

Дмитро Льоушкін порівняв відсоток амортизації автотранспорту в Україні і в Європі. За його словами, у Європі ходова частина автомобіля ремонтується після 150—200 тис. км пробігу. «У нас, щоб проїхати ці 150—200 тис. кілометрів, ми зробимо капітальний ремонт ходової частини авто разів п’ять або шість. Тобто у нас амортизація рухомого складу, пов’язана з ходовою, вища, ніж у Європі, в п’ять-шість разів. І це в разі, якщо водій їздить акуратно. Якщо ж водій неакуратний і йому не пощастить із дорогами, то ця цифра збільшиться, але навіть складно прогнозувати — на скільки», — зазначив директор групи компаній PRIME.

За словами Льоушкіна, останнім часом стан доріг покращився приблизно на 30%. «Тобто не 30% доріг стали ідеальними, а загальний стан покращився на 30%», — уточнив він. За його словами, у більш-менш нормальному стані дорога «Київ — Чоп», тоді як дорога на Харків у задовільному стані лише до Лубен, а на розрекламованій дорозі «Одеса — Рені», за інформацією Дмитра Льоушкіна, «ще нічого цікавого не сталося». Він відзначив, що найбільш занедбані дороги — у центрі країни. «Що далі від кордонів — то гірше й гірше. Найсумніша ситуація — на сході України, тому що у зв’язку з АТО, у зв’язку з невизначеністю там взагалі ніхто нічого не ремонтував», — сказав він. При цьому через погані дороги Луганська область фактично виявилась відрізаною від цивілізації: «Щоб заїхати в Луганську область, доводиться такі піруети через Донецьку область виконувати...» Він розповів, що дорогу на Луганську область почали ремонтувати, але довели її лише до Куп’янська, а від Куп’янська до кордону Луганської області «дорога просто відсутня».

За словами Льоушкіна, уряд уже зробив важливий крок щодо поліпшення стану доріг — заборонив їздити автомобілям із «перевантаженням», які катастрофічними темпами руйнували відремонтовані дороги. Він сподівається, що на цьому досягненні підвищення якості українських доріг не зупиниться, і в найближчому майбутньому їм більше не доведеться розбивати ходові під час доставки вантажів.

Алла ДУБРОВИК-РОХОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: