Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Мода на оновлення

Чи виграє від неї споживач?
28 липня, 2007 - 00:00
ФОТО МИХАЙЛА МАРКIВА

Ребрендинг колишнього UMC, який тепер став МТС, дав перші наслідки. Днями були офіційно представлені тарифи оновленого оператора. Піарники мобільного яєчка стверджують, що їхня пропозиція якісно нова, і це дозволить їм приємно здивувати як традиційних клієнтів, так і нових.

Одна тарифна пропозиція МТС передбачає оплату першої хвилини зв’язку у середині мережі за 10 копійок, а наступних — за 3 копійки. Розмови через інших операторів коштуватимуть 95 копійок за першу хвилину і 50 копійок — за наступні. Інший тариф вводить рівну оплату за розмови з допомогою всіх українських операторів. Але перша хвилина тут вже коштуватиме 75, наступні — 35 копійок. Обидва тарифи будуть доступні як контрактним, так і картковим абонентам. Але для перших передбачається абонплата 50 коп. за день і буде відсутня плата за з’єднання. При попередньо оплаченому користуванні за кожне з’єднання доведеться платити 27 копійок. Такі пропозиції, здається, не справили особливого враження на телевізійного Миколу Мобіленка, і він рекламує як найкращі зовсім інші операторські «заморочки».

Зауважимо, що офіційна стратегія МТС-Україна полягає не в тому, щоб завойовувати за допомогою нових тарифних планів додаткових користувачів. Компанія, здається, прагне утримувати наявних абонентів, надаючи їм нові та якісніші послуги. «Наше завдання не в наздоганялки грати... Ми перейшли від захвату до утримування. Ось у чому наша стратегія. І якщо це нас виведе в лідери — чудово, не виведе — ми не надто засмутимося...», — запевняє генеральний директор МТС-Україна Павло Павловський. За його словами, з допомогою ребрендингу українські споживачі отримають якісний та доступний зв’язок. Проте виникає запитання: чому не вкласти ті ж гроші саме в полiпшення зв’язку, а не у зміну назви?. Та представники МТС-Україна мовчать про бюджет ребрендингу... На настирливі запитання журналістів на попередній прес-конференції Павловський відповів: «Не скажу я вам цифру! Проте вона значно менша, аніж була в Росії. Це було не так дорого, як усім здається...».

Однак за інформацією сайту «Майдан» на ребрендинг UMC було витрачено $4 мільйони. Раніше навіть iшлося про $20 мільйонів. Та за словами директора з маркетингу МТС- Україна Василя Лацанича, він за такі гроші й країну перейменував би... Лацанич натякає лише на сотні тисяч доларів. Проте дехто вважає, що й це завелика сума... Адже, за даними нещодавнього дослідження AC&М, за червень 2007 року в UMC кількість абонентів зменшилася на 613 тисяч. Павло Павловський натомість запевнив журналістів, що «жодного контрактного абонента не поменшало...».

Утім, за обіцяними «якісними тарифами» український споживач навряд чи отримає щось нове. Зокрема, про високу технологію в мобільному зв’язку під назвою 3G, якою в Японії користуються вже близько 10 років, представники МТС-Україна говорять як про щось «фантастичне». «Від нас це не залежить... Треба ліцензію, а строків конкурсу поки що ніхто не знає...», — коментує ситуацію Павловський. Однак попит в Україні на якісніший зв’язок явно існує. В усякому разі численні наші користувачі телефонів з двома камерами використовують їх не повною мірою — відеозв’зку в нашій країні ще немає...

Олексій САВИЦЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: