Яка в нас тепер влада? Нова чи стара? Чи обидві разом? Чи одна під виглядом іншої або й навпаки? Та, що ніколи не крала, чи та, яка об’явила себе чесною? Навіть досвідчений господарник і політик — екс-депутат Верховної Ради СРСР, екс-урядовий секретар (1999—2001 рр.) і нинішній віце-президент асоціації «Укрсудпром» Віктор Лисицький не може цього зрозуміти й звертається час від часу з «дитячими» запитаннями до Президента країни. Останні звучать так: «Корупція в Кабінеті Міністрів України чи звичайнісінький бедлам?»
У листі стурбованого добродія Президенту нагадується, що «Укрсудпром» і він особисто неодноразово зверталися до вищої особи держави з проханням посприяти відновленню корисного для суднобудування регуляторного режиму, який (сподіваюсь, ви пам’ятаєте, пише В. Лисицький) був установлений за часiв безпосереднього керівництва Віктора Ющенка Кабінетом Міністрів.
На превеликий жаль, указується далі, обидва «помаранчеві» уряди не виконали відповідних ваших доручень. І тому «Укрсудпром» дуже здивувала одна з останніх Постанов уряду (№368 від 27 березня) «Про затвердження переліку та обсягів матеріалів, устаткування й комплектуючого обладнання, що використовуються для будівництва суден підприємствами суднобудівної промисловості, визначеними відповідно до статті 1 Закону України «Про заходи щодо державної підтримки суднобудівної промисловості в Україні», та ввозяться на митну територію України згідно з контрактами, укладеними цими підприємствами» й відповідного додатку». Документ передбачає звільнення від сплати імпортного мита матеріалів, устаткування й комплектуючого обладнання, які використовуються для будівництва морських та річкових суден. Попервах, хоча ця норма діє лише до 1 січня 2007 року й тільки за контрактами, укладеними до 1 березня 2005 року, корабели були просто зворушені такою турботою про їхню галузь, яка стоїть перед економічною прірвою. Та коли розібралися, їхньому здивуванню не було меж. Адже з додатку до названої постанови випливає, що це часткове відновлення справедливості стосується лише одного-єдиного(!!!) підприємства — BAT «Українське дунайське пароплавство» (м. Ізмаїл). Як наслідок, дане підприємство отримало можливість не сплатити до бюджету приблизно десять мільйонів гривень імпортного мита. І тут колишній підлеглий, мабуть, на правах, наданих йому громадянським суспільством, існування якого дедалі більше декларується в Україні, допитує Президента: «Чому суднобудівна регуляція розповсюджена на пароплавство, котре не є суднобудівним підприємством? Чому дана постанова випущена під килимом, без належного обговорення, передбаченого регламентом роботи Кабміну? (27 березня засідання Кабміну не було.)»
Крім того, громадський «слідак» задає й інші суворі, але традиційні запитання: «Чому не виконуються ваші попередні доручення? Хто в цій країні Президент?», а також робить досить серйозне припущення: «Не покидає відчуття, що хтось в уряді вирішив пiдгодуватися напередодні відставки. Йдеться не тільки про гроші». Додамо також, що цей лист був надісланий не тільки Президентові (копія — газеті «День»), а й до Генеральної прокуратури. Ми сподіваємося, що зможемо проінформувати читачів про подальший перебіг подій.