СП «Івеко-КрАЗ» спеціалізуватиметься на виробництві вантажівок,
а СП «Івеко-Мотор» — на силових агрегатах для них. Обіцяні італійською
стороною інвестиції за обсягом дорівнюють корейським в «АвтоЗАЗ-Деу». Це
дозволяє новому холдингу домагатися таких самих пільг, які має корейський
інвестор.
Торішня фінансова криза залишила фактично без іноземної
підтримки сотні СП в Україні й у Росії. На щастя, ця доля не спіткала «Івеко-Мотор-Сiч».
За допомогою інвестора СП придбало установку «Бантам» для хіміко-термічної
обробки шестерень, що дозволило збільшити кількість коробок, якi збираються,
поліпшити їх якість. У 1998 р. на СП «Івеко-Мотор-Сiч» зібрано перші дизельні
двигуни. Їх випробування тепер провадяться на новій станції, обладнаній
за останнім словом техніки.
Коментуючи підсумки минулого року, голова правління АТ
В'ячеслав Богуслаєв зазначає, що попит на продукцію «Мотор-Січ» зростає:
порівняно з 1997 р. обсяг її реалізації зріс на 26%. Показники могли бути
набагато вищими, якби не та ж сама фінансова криза: більшість потенційних
споживачів виявилися неплатоспроможними.
Минулого року підприємство витратило на реалізацію всіляких
перспективних програм більш як $85 млн., причому значна їх частина — за
рахунок зарплати моторобудівників. За інших умов вона могла б становити
не 240 грн. на місяць (це, до речі, на 32% вище за рівень грудня 1997 р.),
а значно більше. Але тоді колектив, «проївши гроші», залишився б без майбутнього.
Звідси — й політика «затягування пасків».
Чимала фінансова підтримка знадобиться на реалізацію всіх
планів і нинішнього року. У березні відбудуться звітно-виборчі збори акціонерів
АТ «Мотор-Сiч». І хоча підприємство завершило рік з прибутком, голова правління
хоче переконати акціонерів все-таки не нараховувати дивіденди.