Турецький бізнесмен Їлмаз Сойджан, голова правління Soycan Group, яка управляє 5 компаніями в десяти країнах світу в сфері логістики та транспорту, спеціально прийшов в український культурний центр в Анкарі, щоб поспілкуватись з українськими журналістами. Коротку розмову з паном Сойджаном «День» розпочав з питання, чим його приваблює співпраця з Україною.
— Уже понад 15 років ми працюємо в Україні, і ми щасливі. Між нашими країнами існує довіра. Гляньте, скільки українців приїжджає до Туреччини і скільки турків працює в Україні. Тому для нас це дружня країна, з якою можна працювати. Я навіть не відчуваю себе гостем в Україні, коли я приїжджаю у вашу країну. Я можу сказати, що у мене багато контактів. І на сьогоднішній день я не стикався із серйозними проблемами в Україні. Єдиною проблемою чи слабким для мене місцем є те, що я не розмовляю українською та російською мовами.
— А чи виникають у вас проблеми у веденні бізнесу в Україні?
— Можна сказати, що в кожній країні є проблеми чи труднощі, з якими ми стикаємось. Але ми до цього вже звикли. Тому що навіть, якщо ви хочете працювати в Туреччині, то тут теж можна зіткнутись з різними проблемами. Але ми це сприймаємо нормально.
Моїй компанії 66 років. І треба на неї дивитись я на дерево, за яким потрібно наглядати весь час, щоб воно росло. Тому це нормально. У нас досить терпіння, щоб працювати двома компаніями в Україні і створити ще одну компанію в Україні з будівництва трейлерів. Ми віримо у майбутнє України.
— А ще якісь інші галузі в Україні цікавлять вас?
— Нас дуже цікавить залізничне сполучення, як альтернатива морським перевезенням товарів. І ми вже ініціювали один проект залізної дороги, яка бере початок з румунського кордону і йтиме до Туреччини. Ми співпрацюємо з румунською та болгарською державами і навіть контролюємо на болгарській території одну компанію. Минулого місяця на румунській території ми провели випробування і думаю, що цього місяця ми відкриємо регулярне сполучення між Україною та Туреччиною і будемо поставляти вантажі трейлерами залізницею. Ми проведемо пробну поставку і це згодом стане регулярним сполученням. І наше бачення передбачає відкриття нового залізничного сполучення, починаючи з Латвії та Литви через Україну, Румунію, Болгарію до Туреччини. І через цей залізничний коридор, включаючи скандинавські країни, можна буде перевозити товари залізницею, а не морем. І таким чином вантажі зі Скандинавських країн до Туреччини можуть доставлятись за 12—14 днів, замість 20 днів по морю. Окрім того, вартість завантаження-розвантаження зменшиться до 1—2 доларів порівняно з 9—14 доларами по морському шляху.
— На вашу думку, потрібно будувати якісь нові залізничні сполучення для реалізації цього проекту?
— Ні, достатньо існуючих залізничних колій. Ми хочемо перевозити товари завдяки спеціальним тарифам і поліпшити ефективність використання вагонів.
— Пане Сойджан, оскільки ви згадали про спеціальні тарифи, то чи це означає, що Україна має зменшити тарифи?
— Проблема полягає не скороченні тарифів, а тому, щоб мати стабільні тарифи. І ми не намагаємось отримати якісь скидки. Ми віримо в ефективний топ-менеджмент в Україні, що українська сторона почне більш ефективно використовувати менеджмент в компаніях. Самої продуктивності буде достатньо, щоб відкрити новий залізничний коридор і стати більш конкурентоспроможним. І це поліпшить бізнес між нашими країнам, при чому навіть за умови, що Україна є займає вигідне положення, завдяки великим транзитним сполученням.