Після безплідних переговорів із такими автогігантами, як «Фольксваген», «Опель» та інші, керівництво луцького автозаводу спрямувало погляди до Ульяновська. Тут, на УАЗі, нарешті порозумілися. Тим більше, що українці послалися на підтримку концерну «Укрпромінвест». Так з'явився проект складання російських автомобілів на Луцькому автозаводі.
ЛуАЗ, в принципі, до такої роботи готовий. Тут віддавна використовується конвеєр російського типу. Отож залишається тільки підготувати людей і технологічну лінію. Ще до нового року тут мають намір виготовити промислово-дослідну партію ульяновських автомобілів.
Генеральний директор ЛуАЗу Володимир Гунчик говорить про необхідність реструктуризації. Це означає «відсікання» всіх нерентабельних та затратних структур, передусім соціальної сфери, обслуговування, торгівлі тощо. Відтак планується не тільки погасити більш як півторамільйонний борг із зарплати, а й збільшити кількість робочих місць з 1900 до 2700.
Поки що в Луцьку складатиметься стара модифікація УАЗів, котра в Ульяновську от-от має бути знята з виробництва. Почесний президент «Укрпромінвесту» Петро Порошенко абсолютно впевнений, що це варіант тимчасовий, і Волинь незабаром постачатиме Україні принципово новий російський всюдихід. Через це перед заводом постають проблеми. Чи буде в нас належний попит на старий УАЗ? Адже задля реалізації проекту потрібно щороку складати і продавати як мінімум 5-10 тисяч автомобілів. Крім того, клепаючи в Україні російський автомобільний раритет, Луцьк фінансує технічне переозброєння Ульяновського автозаводу. А чи віддячить потім останній тим же? Та й чи російський УАЗ це, врешті-решт, те, що справді нам потрібно в галузі автомобілебудування?
Однак гендиректор ЛуАЗу В. Гунчик не бачить тут проблеми, оскільки підприємство виготовлятиме і свою «Волинянку». Але, на жаль, у мізерному обсязі: 50, 100 одиниць на рік. Редуктори заднього моста та коробки передач виробництва Авто- ЗАЗу вже закінчуються, адже корейцям «Волинянка» не потрібна. Двигуни з Мелітополя можна отримати лише за передоплатою. Та й вони — з позавчорашнього дня. Тож потрібно підтримати вітчизняне автомобілебудування на найвищому державному рівні. А з цим, виявляється, проблема.
Торік луцькі автомобілебудівники на базі «Волинянки» розробили модель санітарного автомобіля типу «швидкої допомоги». Модель успішно пройшла випробування на станції швидкої допомоги. Керівництво області й заводу звернулося до Кабінету Міністрів з проханням профінансувати експериментальну партію (50 штук) і дати в кожну область по два автомобілі для випробувань. Прохання в уряді розглядали близько року. Коли до Луцька приїхав віце-прем'єр Валерій Смолій, то особисто сiв в автомобіль, після чого визнав, що той для його зросту замалий. Відтак, питання відпало. Українських хворих возять мікроавтобуси «Тойота» — разiв в чотири дорожчі від волинського автомобіля. Але такий закон конкуренції: попереду йдуть товари з кращими співвідношенням між ціною та якістю. Вочевидь, саме над цим варто працювати нашим автомобілебудівникам, розраховуючи на підтримку уряду.