За даними нового дослідження, яке було проведено глобальною вимірювальною компанією Nielsen, споживачі в усьому світі зазнають дедалі більшого почуття оптимізму щодо свого фінансового благополуччя, особливо на ринках, що розвиваються, Азіатсько-Тихоокеанського регіону, Африки, Близького Сходу і Латинської Америки.
Дослідження Nielsen Changing Consumer Prosperity, яке відстежує ставлення споживачів до свого фінансового становища і бажання витрачати гроші, показало, що 58% споживачів загалом у світі вважають, що сьогодні їхнє фінансове становище краще, ніж п’ять років тому.
В Азії, Африці, на Близькому Сході й у Латинській Америці споживачі більш оптимістично оцінюють своє фінансове становище, аніж п’ять років тому, тим часом як споживачі на розвинутих ринках менш оптимістичні. Менше половини споживачів у Північній Америці (46%) вважають, що їхнє фінансове становище поліпшилося за останні п’ять років, і трохи більше, ніж треть споживачів у Європі (37%), відчувають себе фінансово краще, аніж п’ять років тому. В Україні цей показник становить у середньому 37%.
Сім із десяти ринків з найбільш позитивними фінансовими настроями входять до Азіатсько-Тихоокеанського регіону; крім того, до ТОП-10 увійшли Колумбія, Румунія і Пакистан. У Центральній та Східній Європі такі ринки, як Угорщина (зростання на 21% порівняно з 2016 роком), показали найбільше поліпшення позитивних споживчих настроїв. За нею йдуть Польща, Болгарія та Словенія (зростання на 14% порівняно з 2016 р).
Відповідно до звіту Nielsen, протягом останніх п’яти років у світі 44% споживачів стали витрачати більше на продукти харчування. Африка і Близький Схід лідирують: тут половина (50%) споживачів витрачає сьогодні більше на продукти, за ними йдуть Латинська Америка (47%), Азіатсько-Тихоокеанський регіон (46%), Європа (39%) й Північна Америка (33%).
В Україні сьогодні споживачі витрачають набагато більше на продовольчі продукти, аніж п’ять років тому (72%), що пояснюється періодом економічної кризи, який країна переживає із 2014 року. Інші категорії, які зумовлюють зростання споживчих витрат в усьому світі, — це технології, освіта, подорожі та охорона здоров’я.
Незважаючи на посилення позитивних тенденції у настроях споживачів щодо їхніх фінансів, багато хто відчуває тиск з боку зростаючих витрат на проживання. В усьому світі лише 15% споживачів вважають, що у них є можливість вільно витрачати гроші, тим часом як близько треті (31%) стверджують, що вони можуть покривати тільки свої основні витрати на проживання.
«Цікаво відзначити, що хоча багато споживачів відчувають себе сьогодні фінансово більш стабільними, ніж у минулому, це не обов’язково означає впевненість або готовність вільно витрачати гроші, — зазначає лідер напрямку по роботі з роздрібними мережами компанії Nielsen Педро МАНОСАЛЬВА. — Волатильність світового ринку та ймовірні споживчі обставини можуть зіграти роль в обережному підході до управління своїми фінансами й витратами в різних категоріях. Ситуація в роздрібній торгівлі зазнає змін на багатьох ринках, оскільки споживачі адаптують свої витрати на основі особистих пріоритетів та цінових показників».