За словами міністра транспорту та зв’язку Рудьковського, на будівництво цієї магістралі, згідно з планом, передбачено п’ять з половиною мільярда доларів. Та чи здійсниться цей план? Влада та мешканці міста Українки (Київська область) з ним не згодні і вважають неприйнятним варіант проекту будівництва, запропонований державним підприємством «Укрдіпродор».
Причиною такої реакції став маршрут майбутньої траси. Він проходить поблизу цього містечка з населенням близько 15 тисяч чоловік. Мешканці побоюються загрози від нього природному середовищу. За проектом, через річку Стугна (безпосередньо поблизу міського пляжу) збудують автомобільний міст. Дізнавшись про це, місцева влада вирішила провести громадські слухання. «За підсумками зібрання ми повинні прийняти якесь рішення. Але це рішення, звичайно ж, буде рекомендацiйним...», — стверджує міський голова Українки Павло Козирєв. Проте думка громади — хоч і рекомендацiйна, але вагома річ. В цьому випадку «проти» впливовіший аргумент, аніж навіть рішення місцевої влади, особливо ж напередодні виборів.
Тож, підкріпивши власну позицію негативним ставленням населення міста до будівництва траси, влада направила Президенту, прем’єр-міністру України, а також усім політичним партіям, які беруть участь у виборах, резолюцію громадських слухань, у якій вимагала врахувати «думки та інтереси територіальної громади». Місцева влада порахувала, що майбутньою трасою за добу проїздитимуть в середньому 40 тисяч автомобілів, половина з яких — вантажівки. Відповідно, люди побоюються, що збільшиться загазованість міста та рівень шуму. До того ж, за проектом, магістраль має проходити поряд з дитячою лікарнею.
Однак в Українці не проти цього будівництва загалом. Багато хто розмірковує не лише про мінуси новобудови, пов’язані з погіршенням екології, а й про економічну вигоду для місцевого населення. Тож тверезі голови пропонують лише посунути майбутню трасу й міст трохи далі від містечка — до села Таценки. Цей варіант укоротить трасу на два кілометри. Якщо врахувати ще й статистику, згідно з якою, один кілометр такої траси має коштувати 10 мільйонів гривень, то її вартість з урахуванням пропозицій Українки зменшиться на 20 мільйонів гривень.
Утім, це лише пропозиції деяких громадян. Більшість населення взагалі стоїть на радикальних позиціях і виступає проти існуючого проекту будівництва, задаючи питання: «А що це дасть місту?!». Відповідаючи, фахівці зазначають, що це потрібно Україні загалом, особливо ж її столиці, яка щодня задихається в автомобільних заторах. Але цей аргумент тут погано сприймається...
«Мені часто доводиться зустрічатися з громадянами, які проти того чи іншого будівництва. Але ми маємо з вами бути не тільки мешканцями окремого міста, району чи кварталу, а й громадянами нашої держави і враховувати, що тут ідеться про державні інтереси, які мали б у нас бути на першому місці!» — переконує головний архітектор Київської області Іван Шпилевський. За його словами, всі розробки передпроектної документації на підставі рішення обласної ради були затверджені ще в 2005 році. «І мені дивно, коли кажуть, що вперше чують про таку роботу. Вона була розроблена ще в 2005 році, але на її реалізацію не було коштів...», — пояснює Шпилевський і заспокоює розлючених мешканців Українки, що усі положення проекту мають пройти погодження на місцевому рівні, а зауваження місцевого населення буде враховано.
Взагалі у нас є певний ризик, що в кожному населеному пункті виступали б проти будівництва подібної траси, як скажімо, в тих же Таценках. Де ж тоді будувати стратегічно важливу автодорогу? Аргументи загальнодержавної необхідності на наших громадян, очевидно, не дуже впливають. Однак в умовах передвиборчої кампанії ця проблема перетворилася в чергову піар-акцію для політичних сил з метою «обробки» електорату. Ряд політичних партій і блоків уже взяли у ній участь, начебто «захищаючи інтереси громадян міста».