Одеській митниці пошукають на відкритому конкурсі нового керманича, бо попередній звільняється «за власним бажанням». Про це вчора повідомив заступник очільника Державної фіскальної служби України (ДФСУ) Костянтин Лікарчук. Крісло головного фіскала цього регіону стало вакантним після того, як новоспечений керівник Одеської ОДА Михайло Саакашвілі публічно заявив, що на цій митниці щороку крадуть $1 мільярд. Фіскали не забарилися з відповіддю: умови конкурсу офіційно опубліковані, а за його підсумками ДФС вирішить чи застосовувати цей досвід на інших митницях. Разом з тим Лікарчук не зміг відповісти чи відкриті кримінальні провадження, або службові розслідування з приводу зроблених Саакашвілі заяв. За його словами, наразі вакантною є лише посада очільника, а решта керівництва Одеської митниці не відсторонено від виконання службових обов’язків.
Коментувати озвучені Одеським губернатором цифри розкрадання заступник голови ДФСУ не став. Він повідомив, що в країні значно зростає ввезення через західний кордон контрабанди. За словами Лікарчука, причина цього — введення в лютому імпортного збору (10% і 5%). «Розмитнення товарів суб’єктами підприємницької діяльності стало не вигідно», — каже він.
Чи допоможе змінити принципи роботи на митниці кадровий кастинг в Одесі? Про це «День» запитав першого віце-президента УСПП Сергія ПРОХОРОВА:
— Що стосується обсягу звинувачень і глибини проблеми розкрадань на митниці, то адекватну оцінку може дати тільки об’єктивне і прозоре розслідування Генпрокуратури та СБУ. Бізнес чекає, щоб розслідування проводилося професійно, а громадськість оперативно дізнавалася про його результати. Ніяких тіней і напівтіней. Тоді це буде дійсно приклад принципових змін у боротьбі з корупцією та тіньовою економікою на кордоні. Конкурс з відбору керівника Одеської митниці стане тестом на серйозність влади проводити реформу кордону. Порушення виникають, якщо є умови. Але якщо керівник буде людина чесна і принципова, то систему можна поступово зламати. Подивимося, що з цього вийде. Що стосується причин посилення контрабанди, то їх варто шукати не у введенні імпортного збору, а в людському факторі та збереженні тіньових традицій на українській митниці. Бізнес готовий мінятися, але якщо вихідні дані лишаються незмінними... Потрібно приймати законодавчі акти, аби до них не приймалися підзаконні тлумачення і не було втручання на місцях.