У Нацбанку вважають, що якісна бізнес-стратегія дасть змогу банкам протистояти майбутнім кризам. Про це заявив директор департаменту фінансової стабільності НБУ Віталій Ваврищук під час круглого столу «Перехід на МСФЗ 9: на низькому старті», що його організував «Фінансовий клуб».
«Наша мета — змусити банки оцінювати групи кредитів і правильно формувати свою бізнес-модель. Зараз питання бізнес-моделі — одне з ключових. Ми вирішили питання минулого — банки капіталізовані, ліквідні. Тепер головне завдання — розробити бізнес-моделі, які будуть життєздатними. У нас буде ще багато запитань до банків: вони мають працювати ефективніше і впроваджувати ефективніші бізнес-моделі», — сказав Ваврищук.
МСФЗ 9 — міжнародний стандарт фінансової звітності, що встановлює порядок підготовки і подання фінансовій звітності щодо фінансових активів і фінансових зобов’язань, вимоги до визнання і оцінки, знецінення, припинення визнання загального порядку хеджування, принципи визнання очікуваних кредитних збитків за весь термін дії фінансового інструменту, чинний з 01.01.2018 року.
Учасники ринку вважають, що перехід на МСФЗ 9 сприятиме детальнішій сегментації клієнтів. А це згодом змінить продуктову лінійку банків.
«Банки набагато уважніше ставитимуться до підсегментів портфелів. Раніше використовувався досить спрощений підхід — були потребкредиты, автокредити тощо. Зараз банки набагато уважніше сегментуватимуть портфель, враховуватимуть більшу кількість параметрів і вибудовуватимуть різну ризик-політику з урахуванням ризиковості клієнтів. Це віяння стане ключовою тенденцією 2018 року: банки ретельніше вивчатимуть сегменти. Це важливо для акуратного кредитування. Ніхто не захоче зіткнутися із ситуацією обвалу портфеля і дефолту клієнтів», — переконаний член правління, начальник фінансового управління банку «Форвард» Сергій Любарський.
Банки зможуть сегментувати клієнтів і пропонувати їм індивідуальні програми кредитування.
«Банки перейдуть до більшої сегментації, і нам, як регулювальникові, буде цікаво спостерігати нарощування обсягів у різних сегментах. Якщо якісь сегменти будуть цікаві для одних банків, а решта учасників стоятимуть осторонь, для нас це знак придивитися до цього сегменту і до цього банку», — каже Віталій Ваврищук. Новий стандарт стимулює банки ретельно проводити дослідження для аналізу клієнтів і виважено ухвалювати рішення. А вже на основі цього вирішувати, які умови пропонувати клієнтам», — вважає менеджер відділу управління ризиками KPMG Андрій Остапенко.