Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Пільгова карусель

Студенти вимагають поновлення своїх преференцій на транспорті
14 липня, 2005 - 00:00
ЗА ПІЛЬГОВЕ ПЕРЕВЕЗЕННЯ СТУДЕНТІВ У 2005 РОЦІ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» НЕ ОТРИМАЛА НІ КОПІЙКИ. У ДЕРЖБЮДЖЕТІ НА 2005 РІК ДЛЯ ВІДШКОДУВАННЯ ТРАНСПОРТНИХ ПОТРЕБ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДЕНО 21,9 МЛН.ГРН., ПРИ ПОТРЕБІ 46,7 МЛН. / ФОТО З АРХIВУ «Дня»

Прагнення товаришувати зі студентством особливо напередодні виборів стає традиційним для української влади. Але молодь останнім часом незговірлива. Боротися за політичну свободу студентам, схоже, набридло, й вони, здавши літню сесію, перекинулися на відстоювання корпоративних потреб. Як заявив на прес-конференції глава ВМГО «Студентське братство» Олег Яценко, основна вимога сьогодні — розширити проїзні пільги для студентів і школярів на весь рік, включивши до списку пільгового транспорту водний. Нагадаємо, що згідно з постановою Кабміну від 5 квітня 1999 року, пільги на проїзд для студентів і учнів ПТУ обмежуються навчальним роком (з 28 серпня до 28 червня) і поширюються на залізничний, міжміський і приміський автобусний транспорт і міський транспорт, крім таксі. Однак член «Студентського братства» Ольга Колесникова заявила журналістам, що, по-перше, пільги в автобусах студенти не отримують вже давно, а, по-друге, вони мають право на більше. Заявляючи це, вона посилалася на те, що ще в 1993 році було схвалено Закон «Про сприяння соціальному становленню і розвитку молоді в Україні». Згідно з цим законом, всі учні шкіл, ПТУ й студенти мають право на пільговий проїзд протягом року всіма видами транспорту, крім повітряного й таксі.

Щоправда, студенти не беруть до уваги поправки, прийняті в 2002-м і 2003 роках до цього закону, які встановлювали пільги для студентів вузів і ПТУ в міському і залізничному транспорті України. Власне, саме такими пільгами вони й користувалися.

Звичайно, добре було б враховувати, що студенти практично всіх вищих навчальних закладів саме в період липня— серпня проходять літню практику, а ті, хто розрахувався з альма-матер, прагнуть подорожувати країною. Тому-то вони і намагаються дістати право пільгового проїзду на весь рік, нагадуючи про вказаний закон. На думку членів «Студентського братства», уряд, потурбувавшись про інтереси своїх соратників часів помаранчевої революції — студентів, тільки підтвердить свій європейський вибір, адже в усіх європейських країнах студентський аусвайс не має сезонних обмежень. Чого, власне, наші студенти і вимагають, попутно відстоюючи права школярів, позбавлених усіх пільг на проїзд.

Поки що боротьба обмежується листами-зверненнями до Кабміну, Міносвіти і Мінтрансу, з додатком до них копій підписів студентів багатьох українських вищих навчальних закладів. За словами члена «Студентського братства» Анастасії Хонякіної, кампанія зі збору підписів розпочалася ще наприкінці травня, і їх вже було зібрано кілька тисяч. Якщо це не подіє сьогодні, то збір підписів поновиться. Відступати «Студентське братство» не збирається.

Вислухавши думку студентів, «День» звернувся в «Укрзалізницю»:

— Пільги завжди були каменем спотикання, коли йшлося про транспорт, й, особливо, про залізничний, — сказав начальник Головного пасажирського управління «Укрзалізниці» Іван Карп'як. — «Укрзалізниця» постійно виконує й навіть перевиконує план пільгових перевезень, хоч і недоотримує від бюджету компенсації. І це стосується всіх категорій пільговиків. Тільки за перші 5 місяців 2005 року ми перевезли студентів-пільговиків на 21,4 млн. грн. У той же час у Держбюджеті на весь рік закладено 21,9 млн. Міносвіти вже заборгувало 38,8 млн. грн. за перевезення студентів вузів і ПТУ.

Незважаючи на це, ми продовжуємо виконувати свої зобов'язання щодо перевезення студентів. Пільги на них діють протягом року, за винятком двох літніх місяців. Такий порядок було встановлено в 1999 році постановою Кабміну. До цього часу пільги для студентів діяли тільки з 15 жовтня до 15 травня, тобто 5 місяців на рік студенти мали купувати квитки за повну вартість. Можна навести ще один цікавий приклад з досвіду інших країн: на багатьох залізницях у періоди пікового пасажиропотоку — наприклад, влітку, коли різко збільшується кількість подорожуючих — тарифи навіть збільшуються. В Україні ж постійно діють незмінні тарифи.

Наталія ГУЗЕНКО, «День»
Газета: 
Рубрика: