Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Привид на шляхах

За ідею залізничної приватизації ніхто не хоче відповісти
23 березня, 2006 - 00:00

Днями на головній площі Харкова зібралися приблизно десять тисяч осіб. Як повідомила «Дню» прес-служба «Укрзалізниці», вони протестували проти приватизації залізниць України. Учасники заходу запевняли: якщо держава віддасть залізниці в приватну власність, ціни на проїзд в електричках і поїздах виростуть у 10–15 разів.

«Проїзд однієї зупинки на електричці обійдеться пасажиру в 50 гривень, а щоб доїхати з Харкова до Києва, доведеться витратити в середньому 450 гривень. Такі розцінки просто недоступні для пенсіонерів, студентів і інвалідів», — зазначив генеральний директор «Укрзалізниці» Василь Гладких.

Сьогодні Укрзалізниця несе велике соціальне навантаження, повністю дотуючи пасажирські перевезення, хоча мільярдних збитків за перевезення пільговиків їй практично не відшкодовують. «У разі приватизації «Укрзалізниця» навряд чи залишиться одним із основних підприємств, що наповнюють державний бюджет», — переконаний керівник галузі.

Не вбачають позитиву в процесі приватизації цього популярного виду транспорту й представники профспілок. «У разі приватизації «Укрзалізниці» на залізничників чекають масові звільнення та ліквідація соціальних гарантій», — упевнена голова профспілкового комітету Харківської дистанції шляху Південної залізниці Наталія Скиба.

Але хто саме прагне приватизувати цю галузь транспорту? Василь Гладких нагадав: «У серпні минулого року уряд Тимошенко хотів провести через Верховну Раду законопроект, що передбачає приватизацію тридцяти основних об’єктів залізничного транспорту. Презентував документ народним обранцям екс-міністр економіки Сергій Терьохін». За словами Гладких, тоді депутати не підтримали цього наміру. Яке рішення з цього питання може ухвалити парламент у новому складі — невідомо. Але залізничники збираються активно відстоювати свою позицію та не допустити приватизації залізниць України. Це явно продемонстрував мітинг у Харкові.

Міністр транспорту та зв’язку України Віктор Бондар називає поширення чуток про можливості приватизації «Укрзалізниці» передвиборними проектами. Про це УНІАН повідомили в прес-службі Державної адміністрації залізничного транспорту України. «Нинішній уряд ніколи не розглядав можливості приватизації «Укрзалізниці», так само, як жоден представник сьогоднішньої влади ніколи не зачіпав цієї теми», — зазначив міністр. На думку керівника Мінтрансзв’язку, сьогодні держава реалізовує потужну програму розвитку «Укрзалізниці». У міністерстві розглянули фінансовий план залізничної галузі до 2017 року, в якому міститься прогноз усіх надходжень і витрат залізниць. На 2006 рік передбачені значні інвестиції — придбають п’ять тисяч залізничних вантажних вагонів, 156 нових пасажирських вагонів (їх вистачить для формування 10 складів). Також буде закуплено 25 нових локомотивів і 15 дизель-поїздів. У фінансовому сенсі передбачені 787,8 млн. грн. (без урахування ПДВ) на модернізацію шляхового господарства залізниць. Державна форма власності «Укрзалізниці» залишається незмінною, звертає увагу міністр транспорту та зв’язку України.

Тим часом на початку цього місяця деякі ЗМІ опублікували заяву генерального директора «Укрзалізниці» про те, що він здивований заявою лідера БЮТ Юлії Тимошенко про неприпустимість приватизації залізниці, оскільки, за його словами, саме її уряд намагався приватизувати підприємства залізничного транспорту.

Колишній перший заступник міністра транспорту та зв’язку Володимир Корнієнко пояснив УНІАН, що «ті підприємства, які називав Гладких, як і саме підприємство «Укрзалізниця», неможливо приватизувати». Йшлося про підприємства, які були ліквідовані в ході реорганізації «Укрзалізниці», але при цьому продовжували існувати «на папері». «Іншими словами, необхідно було упорядкувати цю ситуацію», — сказав екс-заступник міністра. За його словами, закриті підприємства лише «через непорозуміння залишилися в переліку Фонду державного майна». «Мінтранс тому й звернувся до Верховної Ради, щоб викреслити їх із переліку підприємств, що не підлягають приватизації», — пояснив Корнієнко і додав: — Тобто ми пішли від формули «відділення — залізниці — «Укрзалізниця» до формули «залізниці — «Укрзалізниця».

Віталій КНЯЖАНСЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: