Сьогодні у Львові керівники Microsoft, Київстар, SoftServe, 3М, Wight&Company, iCan Pilot, Siemens Corporate Research Inc поділяться досвідом інноваційного бізнес-мислення. Ось уже третій рік поспіль Львівська бізнес-школа Українського католицького університету збирає в західній столиці сотні представників українського, й не тільки, бізнес-середовища. Усі вони протягом двох днів мають змогу в рамках національної конференції «Інтро» подискутувати, обмінятися думками, планами, зробити спроби у пошуку спільного знаменника щодо ключових бізнес-ідей, актуальних для українського сьогодення, обмінятися досвідом і секретами успіху власних компаній у сфері проривних інновацій. Інформаційним партнером цьогорічної платформи «Інтро-2011», темою якої організатори обрали проривні інновації, виступила газета «День».
Варто наголосити, що цьогорічна інноваційна конференція, як зауважили «Дню» організатори, має стати початком навчання на одній із програм Executive MBА. «Саме розробка інноваційної стратегії та впровадження проривних бізнес-проектів і є основою у процесі навчання на цій програмі. І це все в поєднані зі значним філософським та етичним компонентом, що разом створює поле для значного особистісного розвитку кожного з учасників», — розповідає директор МВА-програми у Львівській бізнес-школі Оксана Кулькавська.
Сьогодні, в перший день конференції, спікерами будуть Олена Кропив’янська (директор з персоналу та розвитку організації «Київстар»), Софія Оліфант (генеральний директор «3М Україна») та Дмитро Шимків (генеральний директор «Майкрософт Україна»). Вони розкажуть про існуючі методології та системи розвитку інновативного мислення. А також — поділяться з колегами секретами створення та організаційної культури інновацій і як залишатися на передовій інновацій у час надшвидких змін.
Також у межах конференції відбудеться презентація українського перекладу книжки «Ефект Медичі. Інноваційні відкриття на перетині ідей, концепцій та культур» із серії Harvard Business Publishing. Світовий бестселер з питань інновацій був спеціально вибраний та перекладений Львівською бізнес-школою УКУ для українського читача. (Ексклюзивне інтерв’ю з автором книжки Франсом Йохансоном читайте у наступних номерах «Дня»).
Напередодні відкриття конференції «Дню» вдалось поспілкуватись з директором Львівської бізнес-школи Українського католицького університету Софією ОПАЦЬКОЮ про досягнення платформи «Істро» за три роки її існування, її роль у розбудові новітнього бізнес-середовища України, а також про плани майбутніх заходів львівської бізнес-платформи:
— Пані Софіє, вітаємо вас зі стартом платформи «Інтро-2011». Ось уже три роки поспіль ви збираєте у Львові топ-менеджмент українських, і не тільки, компаній. Що б ви назвали основним досягненням панелі «Істро» за ці два роки?
— Дякую. Навколо бізнес-школи та платформи «Істро» сформувалась бізнес-спільнота небайдужих до розвитку своїх компаній в тривалій перспективі; небайдужих до розвитку країни, яка різними інструментами та рішеннями може позитивно або негативно впливати на бізнес-середовище. Це бізнес-спільнота проактивних керівників і власників.
— Якщо мені не зраджує пам’ять, минулого року український бізнес обговорював бачення майбутнього. Минув рік, якісь із прогнозів збулись?
— Рік тому темою конференції була Візія. Саме на той момент це було дуже важливе та гостре питання перед тими, хто зібрався на конференцію в бізнес-школі. Здавалось, криза завершувалась, або ми до неї більше пристосувались і було конче потрібно формувати бачення для нової реальності, але вже не на кілька місяців чи кварталів, як багато з нас змушені були робити у 2008-му та 2009-му, а на довший період часу. Напевно, дуже важливою частиною тогорічної конференції була сама дискусія про цінності в різних аспектах: цінності (чи краще їх деформованість) як причина кризи; цінності, яких бракує українському бізнес-середовищу для успіху; врешті — як об’єднувати свої організації навколо цінностей. Результатом тієї конференції було не відкриття чогось абсолютно нового, а переосмислення простих принципів: «Керуватися довгостроковою перспективою у плануванні розвитку бізнесу. Об’єднуватися, навіть якщо ризикуємо.»
— Темою цьогорічної зустрічі ви обрали «Проривні інновації», мотивуючи це тим, що коли на часі стоїть питання розвитку, саме новітні технології стають у пригоді компаніям, які хочуть стрімко і успішно рости. Цікаво було б почути, як ви добирали учасників конференції, адже тема досить непроста для українського ринку, у нас не так багато практиків, які б могли поділитися досвідом.
— Якщо говорити про добір доповідачів та експертів (бо учасники добираються самостійно за принципом: кому цікаво, той приєднується), то ми склали перелік компаній, які, за різними оцінками, позиціонують себе як інноваційні. Це могли бути міжнародні компанії, для яких слово «інновація» є синонімом, наприклад, — Microsoft чи 3М, або українські, які показують швидку динаміку розвитку вже не перший рік та працюють у галузях, де відсутність інноваційності рівноцінна програшу ринку, наприклад, Київстар чи Софтсерв. Оскільки ми говоримо про інновації на перетинах (ідей, концепцій, культур), ми запросили архітектора, яка також обіймає управлінську роль в компанії, викладачів із дуже тривалим досвідом і викладання, і практики у найбільших інноваційних світових компаніях.
— Спостерігаєте сьогодні зростання інтересу до інновацій? Чим це можна пояснити?
— На жаль, спосіб мислення великого числа бізнесу в Україні залишається короткотерміновим та неглобальним. Звідси причини неуважності до цієї теми на рівні щоденних рішень. Прогресивні керівники погодяться з тим, що свіжі ідеї та інновації — це найцінніша валюта у нинішній, базованій на знаннях, глобальній економіці. Компанії, які хочуть, аби їхня продукція чи послуги не були звичайним товаром, а становили певну цінність для клієнтів, працівників, акціонерів та інших зацікавлених сторін, звертаються до інновацій як до єдиного свого ресурсу.
— Яких результатів очікуєте від цьогорічної зустрічі?
— У першу чергу атмосфери — інтелектуальної, емоційної, яка допоможе учасникам у виважений спосіб подумати, як питання інновацій можна інтегрувати у свої рішення та процеси в їхніх організаціях, а також це додасть енергії та сенсу темі інновацій в українському бізнес-середовищі.
ДОВIДКА «Дня»
Софія ОПАЦЬКА — кандидат економічних наук, закінчила факультет міжнародних економічних відносин ЛНУ ім. І.Франка, пройшла короткострокові програми та стажування у University of Michigan, Bled School of Management, Warsaw School of Economics, Wharton Business School, China Europe International Business School. Досвід. Працювала заступником директора бізнес-школи Львівського інституту менеджменту, директором програм МВА Києво-Могилянської бізнес-школи (kmbs), директором Корпоративного університету ВАТ «Концерн Галнафтогаз». Спеціалізується у питаннях управління людьми, організаційної поведінки, побудови організацій, що самонавчаються.