Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Псевдоавтобуси» зникнуть восени?

Держава вже втретє обіцяє прибрати з доріг переобладнані з вантажних маршрутні таксі
21 липня, 2011 - 00:00
ІНІЦІАТИВА ЗАБОРОНИТИ З ЖОВТНЯ ЦЬОГО РОКУ ВИДАВАТИ ЛІЦЕНЗІЇ НА ПЕРЕРОБЛЕНІ АВТОБУСИ ЗМЕНШИТЬ АВТОПАРК УКРАЇНСЬКИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ МАЙЖЕ НА ТРЕТИНУ, ПІДРАХУВАЛИ У ВСЕУКРАЇНСЬКІЙ АСОЦІАЦІЇ АВТОПЕРЕВІЗНИКІВ / ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Із жовтня 2011 року буде заборонено використовувати переобладнані вантажні автобуси для перевезення пасажирів. Про це під час звітної прес-конференції за підсумками І півріччя роботи повідомив віце-прем’єр-міністр України — міністр інфраструктури Борис Колесніков. Як зауважив чиновник, держава планує з жовтня поточного року припинити видавати ліцензії на транспортні засоби, що були переобладнані з вантажних. «Отримати ліцензію на переобладнаний автобус буде неможливо», — запевнив Колесніков.

На разі, як пояснили «Дню» в прес-службі Міністерства інфраструктури України, відомство розробляє механізм, яким чином вони планують здійснювати озвучену Колесніковим ініціативу. Адже нині механізм видачі ліцензії на здійснення послуги пасажироперевезень, розповідають у прес-службі відомства, виглядає так — перевізник документально підтверджує наявність відповідного автопарку (понад п’ять машин), місця відстою транспорту, відповідної техслужби та лікаря, який контролюватиме стан водіїв, якщо все буде гаразд, він отримує ліцензію. Як зміниться ця процедура з жовтня поточного року і чи зміниться вона взагалі — у МІУ поки відповісти не можуть.

Не можуть у МІУ надати й статистику щодо того, скільки переобладнаних автобусів сьогодні на українських дорогах. Кажуть, що не ведуть такого обліку. А от у Всеукраїнській асоціації автоперевезень (ВААП) підрахували — трансформовані «вантажівки» перевозять в основному до 20—30% українського пасажиропотоку. А це, за словами президента ВААП Віталія Реви, приблизно 20 тисяч одиниць транспортних засобів. Цифра доволі таки значна. Утім, як запевнив «День» Рева, колапсу на ринку пасажироперевезень після того, як держава заборонить використовувати переобладнанні автобуси, не буде. Можливо, збільшиться інтервал між рейсами на міжміському сполученні, прогнозують у ВААП. Але те, що пасажири виїжджатимуть, скажімо, до Чернігова чи до Рівного не кожні 15—20 хвилин, а через півгодини-годину, — це дуже невисока ціна, каже Рева, за підвищення безпеки на українських дорогах. Адже, як зауважили «Дню» і у ВААП, і в МІУ, саме переобладнані маршрутки найчастіше стають причиною тяжких аварій із численними людськими жертвами.

Тож у Всеукраїнській асоціації автоперевізників вважають ініціативу МІУ цілком обѓрунтованою і правильною. Там дуже сподіваються, що нинішній міністр дасть раду цій справі й таки прибере з доріг переобладнані маршрутні таксі. Адже варто зауважити, що держава вже далеко не вперше ініціює заборону на здійснення пасажироперевезень таким транспортом. Так, наприкінці минулого року тодішній міністр транспорту та зв’язку Костянтин Єфименко пообіцяв, що до 2012 року з українських доріг зникнуть переобладнані автобуси: з 2011 року держава мала заборонити таке переобладнання, а вже з 2012-го повністю заборонити використання такого транспорту. Та ще 2007 року, ухвалюючи нову редакцію Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, за ініціативою Міністерства внутрішніх справ було внесено положення, яке забороняло використання такого транспорту як у регулярних, так і в нерегулярних пасажироперевезеннях. Уже тоді це викликало всеукраїнську хвилю обурень та страйків перевізників. Та незабаром, у травні 2009-го, вищезгадане положення було змінено. Тож переобладнані автобуси знову отримали дозвіл курсувати українськими дорогами, щоправда перевозити пасажирів їм дозволили лише за наявності протоколів випробувань на відповідність вимогам правил Європейської економічної комісії. Якщо маркування скла, пасажиромісткість, міцність сидінь та елементів їхнього кріплення відповідає вищезгаданим стандартам, перевізник, не важливо — переобладнаний у нього автобус чи ні, може возити пасажирів.

Алла ДУБРОВИК, «День»
Газета: 
Рубрика: