Остання новина з фронтів нумераційної війни, що розгорілася між Державним департаментом з питань зв’язку та інформатизації, який підготував план переходу телефонної мережі загального користування на нову систему нумерації, і представниками бізнес-співтовариства, що в багнети зустріли цю новину, полягає в тому, що на всій території України буде єдиний номер для виклику таксі. Але питання в тому, хто і як розподілятиме виклики між різними фірмами. І на це запитання є відповідь: приватне таксі зможе отримати свої номери шляхом розширення єдиного для всіх номера 1625 до 1625ХХ, або через виділення вільного ресурсу в діапазоні 16 (номери типу 16ХХ). Чи задовольнить таке рішення протестуючих таксистів, від імені яких голова їхньої профспілки Василь Попік направив міністру транспорту і зв’язку ультиматум? «Ми надаємо 30 днів владі, — сказав, коментуючи цей документ профспілковий функціонер, — щоб відповіла нам і зробила певні кроки нам назустріч. Коли мине 30 днів, ми реагуватимемо так, як уміємо: ми вміємо перекривати дороги, перекривати Київ, перекривати митницю».
Цей проект торкнувся не тільки інтересів таксистів. Багато фірм, що роблять ті або інші послуги населенню, наполягають на тому, що проект завдасть лише головного болю і відчутних збитків і не вбачають у ньому ні логіки, ні якихось вигод. Серед протестуючих компаній Інформаційний холдинг «059» (телефонна довідкова служба), Союз перевізників України і клініка «Медиком».
Таксисти стали радикальним авангардом цього протестного руху. Їхню різку реакцію Попік пояснює в листі, адресованому міністру транспорту і зв’язку тим, що «занадто швидка заміна цих номерів на основі недопрацьованого проекту однозначно призведе до небажаних соціальних наслідків, а саме до дезорієнтації споживачів». Він також посилається в листі на те, що «найбільш незахищена категорія нашого населення — пенсіонери та інваліди, яким важко пристосуватися до нових умов, постраждають, оскільки не зможуть отримати такі життєво необхідні послуги, як швидка допомога, виклик правоохоронних органів, безкоштовні довідкові служби».
Це — результати ренумерації в соціальній сфері, вказує Попік. Щодо сфери підприємницької, то тільки на розкручування нових номерів піде багато часу і чимало коштів. «Тризначні телефонні номери, якими користуються служби таксі по всій країні, відомі людям, у їхнє інформаційне розкручування вкладалися великі гроші, — підкреслює Попік. — Телефон 050 розкручували 10—15 років, і вклали в це великі кошти». Таксистів підтримують і інформаційні служби. «Ми як довідкова служба обробляємо близько мільйона запитів щомісяця. Введення нових номерів позбавить людей можливості отримати відповіді на свої запитання, адже номери хочуть змінити за один день, і нових люди просто не будуть ще знати», — вважає президент Інформаційного холдингу «059» Олександр Серебряник. Він додав, що на сьогодні, вартість бренда «059» становить близко двох мільйонів доларів.
Противники нововведень акцентують на тому, що проект, який впроваджується, розроблявся ще 1992 року, а отже, більшість його рішень враховують специфіку роботи аналогової АТС, а ніяк не можливості сучасних цифрових станцій та й цифрових технологій взагалі. Так, на їхню думку, той аргумент, що цифра 0 потрібна для виходу на міжнародний і міжміський зв’язок і тому не може бути використана для коротких номерів, не витримує жодної критики, оскільки ряд європейських країн — Італія, Іспанія, Швейцарія — відмовилися від цієї схеми виходу на міжнародний і міжміський зв’язок. Окрім того, сучасний міжнародний договір передбачає використання для цієї мети префікс «+», який у сучасних цифрових системах забезпечує прямий вихід, незалежно від існуючого коду.
У принципі, і таксисти, і довідкові служби не проти введення нових номерів. Вони проти введення їх таким способом — без узгодження, без обговорення з громадськістю, а головне — за один день. «Це робиться абсолютно нахабно і неуважно», — коментує Попік те, що відбувається. Супротивники нововведень вважають, що немає жодного зв’язку між введенням в дію нових номерних потужностей, нових спецномерів і відключенням старої, добре відомої нумерації. «Ми не проти найшвидшого виділення всім охочим спецномерів. Але ми вважаємо, що більш ефективною є одночасна експлуатація старих і нових номерів, яка дасть можливість зорієнтувати населення», — зазначають супротивники номерних нововведень, які можуть стати для них більш ніж збитковими, населенню створити незручності.
Проте Національна комісія регулювання зв’язку настроєна цілком миролюбно. Її керівник Володимир Звєрєв наголошував, що регуляторні органи намагатимуться зблизити нові короткі номери служб перевізників з існуючими сьогодні.