Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Ринок вимагає площі!

Під Києвом відкрили найбільший складський комплекс в Україні
28 серпня, 2008 - 00:00

У селі Петропавлівська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської області днями здали в експлуатацію складський комплекс класу «А» загальною площею 114,3 тисячі квадратних метрів. Інвестиції в даний проект за три роки склали близько $78 мільйонів.

«Це найбільший проект комерційної нерухомості України... В країні нині торгівельний бум, а для товарів необхідні склади... Інакше кажучи, ринок розвивається досить добре, а ми — одні з вдалих гравців на ньому...», — говорить засновник, президент і управляючий партнер компанії «MLP», власника комплексу, Мішель Паскаліс.

За його словами, комплекс зможе обробляти від 4 до 8 мільйонів тонн вантажів на рік. І за умов, що орендна ставка складає не менше $120 за квадратний метр, окупність проекту складе сім-вісім років.

Така висока ціна на оренду складських приміщень зумовлена нинішньою ситуацією на українському ринку логістики. Як твердять експерти галузі, хоч Україна в перспективі й має чудове логістичне майбутнє, проте її логістичне теперішнє — нікудишнє...

«Україна сьогодні займає четверте місце в світі за величиною ставок на комерційну нерухомість! Це після Великої Британії, Швейцарії та Росії. Причина такої вартості — і дорога земля, і дорогі кредитні кошти, і такі ж матеріали (які відсотків на 70 — імпортні, а за них ми платимо завідомо дорожче), це і робоча сила, яку навчити коштує немалих грошей», — розповідає генеральний директор компанії Kune Nagel-Україна, одного з перших клієнтів складського комплексу «MLP-Чайка» Віктор Шкарбан.

За його словами, ринок логістики сьогодні не задоволений відсотків на 60—70... Це формує величезний попит на нові склади, тим більше високого класу. Утім, з ряду причин нові проекти реалізуються значно повільніше, аніж обіцяється.

«От говорять, що наступного року введуть мільйон квадратних метрів. Багато говорять... Але реально ввели ось дані 100 тисяч, можливо, до кінця року знайдемо ще когось... Більше нема!» — говорить Шкарбан.

Тож поки, не зважаючи на величезний ринковий попит, відкриття складського комплексу — радше виняток, аніж закономірність. «Поки складьські приміщення в дефіциті, ми — «на коні». А так ще буде досить тривалий час. Адже, так, заявляють мільйон — два (квадратних метрів. — Авт.) будуть будувати, але такі цифри зараз можна сміливо ділити на десять...», — прогнозує генеральний директор компанії «MLP» в Україні Віталій Кащенко.

«Для нас проект на Чайці перший, проте не єдиний...», — натомість говорить про подальші плани своєї компанії в Україні Паскаліс. За його словами, наразі є намір побудувати складський комплекс класу «А» загальною площею близько 100 тисяч квадратних метрів під Борисполем. Запланований комплекс буде побудований на ділянці близько 20 гектарів, що вже знаходяться у власності компанії. На даний час проект знаходиться у стадії проектування і отримання дозволу на будівництво. За словами менеджерів компанії, всі будівельні роботи триватимуть близько двох років, а інвестиції в проект складуть близько $100 мільйонів.

Проте будівництво таких комплексів дається зовсім не легко, запевняє Паскаліс. За його словами, реалізації проектів перешкоджає ціла низка негативних чинників, що шкодять і ринку в цілому... «Те, що ставки вище, що важче оформити кредити — це все причина того, що ринок, який теоретично може сягнути двох мільйонів метрів, зараз складає лише сто—двісті тисяч метрів... А дефіцит складської площі призводить до підвищення арендної плати. Адже торгівля йде вперед... Сьогодні ціна аренди на склади нашого типу не менше $120», — розповідає Мішель Паскаліс.

Тож у кращому випадку підприємцям залишається тільки бажати, щоб умови стали кращими і щоб Україна почала активно реалізовувати свій величезний логістичний потенціал, у гіршому ж — сподіватися, що їм на даному ринку не стане ще важче...

«Ми все ж сподіваємося, що в Україні будуть і законодавчі, й політичні умови, які будуть сприяти розвитку логістики. Тому що логістика, на мою думку, один із пріоритетних напрямків економічного розвитку України. Не варто сподіватися, що найближчим часом з’являться високотехнологічні виробництва, винайдені в нашій країні. Давайте будемо реалістами... А от логістика — це шанс. Нам пощастило з хорошим географічним положенням. Якби лише 1% усього транзиту, який на сьогодні міг пройти через Україну, і який обходить її через Білорусь, Прибалтику, південні країни, ішов би до нас в країну, — дав би їй 1% ВВП. Уявляєте, який потенціал...» — заінтригував Шкарбан.

Олексій САВИЦЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: