Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Робочі місця від «Арізони»

23 листопада, 1999 - 00:00

Виявляється, доставка суден замовнику — не менш трудомісткий процес, аніж саме будівництво: через те, що судноплавство Дунаєм все ще перекрите, попередній контракт «Ленкузні» досі не оплачено, а судна тепер доведеться доставляти в Голландію на великих сухогрузних поромах «навколо Європи».

Будівництво «Арізони» (її вартість — близько DM1 млн.) вигідно різниться з попередніми замовленнями тим, що воно з самого початку оплачувалося інвестором, для чого ним залучалися банківські кредити (передусім Raiffeisenbank Ukraine). Це характеризує ступінь довіри до заводу з боку іноземних фірм. Безсумнівно, таке фінансування дає чималі переваги суднобудівникам: недаремно П.Блиндар назвав цей проект «проривом» у вітчизняному суднобудуванні.

Народний депутат України, гендиректор концерну «Укрпромінвест» і почесний президент «Ленкузні» Петро Порошенко вважає, що вітчизняне суднобудування зараз знаходиться на підйомі, і передусім це пов'язано з прийняттям днями Верховною Радою закону про підтримку суднобудівної промисловості. За його словами, створюються умови для реструктуризації податкової заборгованості підприємств галузі та підвищення їхньої інвестиційної привабливості. Істотно зросте і конкурентоздатність українських суден, оскільки тепер всі операції з їхнього будування будуть обкладатися ПДВ за нульовою ставкою.

Заступник міністра промислової політики Вадим Лящов, який був присутній при народженні «Арізони», вважає, що українське суднобудування і надалі буде орієнтуватися на експорт (не менше 50—60%): вже зараз портфель замовлень становить значну суму — близько $500 млн.

Петро ІЖИК, «День»
Газета: 
Рубрика: