Очікується, що завдяки цій ініціативі всі нові моделі транспортних засобів повинні бути оснащені такою системою обов’язково, починаючи з 2022 року. Всесвітній форум для узгодження правил у галузі транспортних засобів, що входить до Європейської економічної комісії ООН, розробив рамкові правила для реалізації цієї ініціативи. Форум рекомендує продавати у майбутньому в ЄС та інших країнах тільки легкові автомобілі з системою екстреного гальмування.
За оцінками ЄЕК ООН, асистенти з екстреного гальмування здатні рятувати 1000 життів на рік в ЄС. З усіх нових автомобілів, зареєстрованих у Німеччині 2017 року, 54% були оснащені такою системою екстреного гальмування проти 38% 2016-го.
Оцінка статистики щодо нових зареєстрованих автомобілів 2017 року також показала, що крім систем допомоги при паркуванні та гальмуванні набирають популярність ще дві системи: попередження засинання водія за кермом і стеження за смугою руху. Майже половина усіх нових автомобілів може ідентифікувати, коли водій починає впадати в дрімоту, більш ніж один з трьох автомобілів оснащений принаймні однією системою стеження за смугою руху. Крім того, трохи менше ніж чверть автомобілів оснащені адаптивним круїз-контролем (ACC), а в 9% нещодавно зареєстрованих автомобілів у Німеччині вже є частково автоматизована система управління пересуванням заторах. Водії можуть розслабитися під час ускладненого руху, просто активізувавши автоматичне слідування за автомобілем попереду. Така система також контролює старт і прискорення, гальмування і повороти в межах своєї смуги руху.
Системи допомоги при паркуванні, тримання смуги руху та попередження засинання водія за кермом — тільки частина критично важливого функціоналу при виборі нового авто, наголошують спеціалісти. Популярність оснащення автомобілів системами допомоги водієві неухильно зростає. «Дедалі більше покупців хочуть автомобіль, який сам передбачає подальший рух і навіть втручається у маневрування», — говорить член правління компанії Bosch доктор Дірк Хоайзель.
Примітно, що найчастіше «розумним паркуванням» у стандартній комплектації оснащуються автомобілі не лише преміум-сегмента, а автомобілі класу В і С. Про це свідчать проаналізовані компанією Bosch дані про нові реєстрації на ринку легкових автомобілів. Якщо ж йдеться про систему, що попереджає водія про небезпеку зіткнення, асистент паркування або камеру заднього виду, то 55% нещодавно зареєстрованих у Німеччині компактних і середніх автомобілів оснащені щонайменше однією з цих систем вже у стандартній комплектації. У той же час для автомобілів преміум-класу цей показник становить всього близько 25%. У цілому 45% нещодавно зареєстрованих автомобілів усіх класів оснащені принаймні однією системою допомоги при паркуванні вже у стандартній комплектації.
Аналіз результатів дослідження показує, що системи допомоги при паркуванні очолюють список найпопулярнішого функціоналу авто в Німеччині. На другому місці — автоматичні системи екстреного гальмування, які допомагають запобігти зіткненню з авто позаду або пом’якшити його наслідки, якщо воно неминуче.Помічники при паркуванні особливо популярні у Франції: ними оснащено 85% автомобілів — це найвищий показник серед країн по встановленню таких систем. Завершує список Італія з 44%. Що стосується автоматичних систем екстреного гальмування, то в Бельгії та Німеччині їх частка становить 54%, а в Нідерландах такою системою оснащено 45% нових автомобілів. У той же час частка оснащених цією системою автомобілів в Італії становить 30%.