Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Стрибок у преміум-клас

Виробники шоколаду хочуть виховати елітного споживача
20 жовтня, 2004 - 00:00

У листопаді в Києві триватиме Х Міжнародна виставка кондитерської промисловості «Солодощі-2004». Це нагода щоб пригадати, що житель СРСР з’їдав на рік у середньому 19 кілограмів шоколаду. Не обговорюватимемо, здавалося йому від цього життя солодшим чи ні, але припустімо, що апетити ласунів і сьогодні не змінилися (точних відомостей не містить навіть всезнаюча інтернет-статистика: зокрема, вона повідомляє, що українець тепер щорічно з’їдає всього чотири кілограми шоколаду, що менше, ніж у Європі, але істотно більше, ніж у Росії, і тут же можна знайти повiдомлення, що росіяни споживають 11 кг шоколаду на рік). Незаперечне одне: оновився асортимент й умови ринку. Скориставшись цим, кондитери вирішили виховати зі середньостатистичних ласунів споживачів елітної продукції. Інструментом вибрали якість та ціну. Щоправда, і на те, й на інше впливають не стільки наміри виробників, скільки ціни на какао-боби на світовому ринку.

Утім, український ринок нині вельми стійкий. Єдине, що йому загрожує, — це те, що ласунів, схоже, рано чи пізно позбавлять цукерок на вагу. Як розповів генеральний директор компанії «Крафт Фудз Україна» Юрій Логуш, протягом останніх двох років ринок кондитерських виробів скоротився на 25% у результаті того, що саме на стільки зросла в середньому ціна продукції. А виробництво ж цукерок на вагу стало просто не вигідним як наслідок кризи 1998—1999 років (тоді впала доларова ціна за одиницю продаваної продукції, а ціна сировини залишилася приблизно на тому самому рівні). «Відсоток цукерок на вагу на ринку шоколаду постійно зменшується з початку нового століття. Інші сегменти ринку стабільніші, — зазначив гендиректор «Крафт Фудз Україна», — як і сьогоднішні ціни на шоколад, хоча не виключене незначне, майже невідчутне для споживача збільшення вартості». «Загалом у галузі зростання цін не перевищить 5% упродовж наступних 12 місяців. Нещодавно ціни підняли наші колеги, які не мають повного циклу виробництва і змушені купувати масло какао, а ми їх ще не піднімали. Адже кожен дивиться на свої внутрішні фінансові можливості, вирішуючи, коли підняти ціну та на скільки. У будь-якому разі не варто чекати різкого стрибка цін на шоколад, хоча ціна на какао- боби й зростає повільно, але впевнено. А ціна на масло какао зростає різкіше», — додав він. Не вплинуть, зі слів експерта, на вартість шоколаду ані майбутні вибори президента, ані можливе зростання цін на цукор, бо кондитерські компанії намагаються вчасно його закупити.

Як розповіла «Дню» керівник відділу маркетингу кондитерської корпорації «Рошен» Тетяна Родніна (Київ), загальна тенденція розвитку ринку шоколаду непередбачувана, і єдине, що на ньому чітко простежується, — це відхід від плитки в бік шоколадних цукерок у коробках і нарощування випуску продукції преміум-класу. Крім того, за прогнозами Т. Родніної, ласунам варто чекати не зростання цін, які, на її думку, поповзуть угору лише до Нового року, а появи нових брендів у преміум-класі. По-перше, за рахунок випуску абсолютно нових, дорожчих (через використовувану сировину та технології) кондитерських виробів. По-друге, нові бренди з’являться за рахунок зміни упаковки нинішньої продукції. «Гадаю, що від більшості гравців українського ринку шоколаду варто чекати саме переведення виробів в елітсегмент за рахунок упаковки й етикетки», — зазначила експерт.

Отже, шоколад — така собі непорушна константа. І справді, рецепт приготування шоколаду перестав бути державною таємницею Іспанії ще в XVI столітті, а сам шоколад сьогодні, швидше за все, є настроєм світу, тому мода на нього навряд чи коли-небудь мине.

Марина БРИКИМОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: