Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Таксі на батарейці

У парламенті вже працюють над тим, щоб здешевити ввезення електромобілів в Україну
13 лютого, 2015 - 13:27
Таксі на батарейці
ФОТО АРТЕМА СЛІПАЧУКА / «День»

Київ уже кілька років поспіль називають найбруднішою столицею Європи. Зокрема, в 2011 та 2012 роках в The Economist Intelligence Unit, порівнявши екологічну ситуацію у 30 європейських столицях, не надали українській столиці жодного балу із 10 можливих.

Найбільшим забруднювачем атмосферного повітря в Україні є автомобільний транспорт. Його частка становить 33,0% від загального обсягу викидів. Це в 1,7 разу більше, ніж у розвинених країнах світу.

Сьогодні в країні, та Києві зокрема, діє чимало ініціатив, покликаних покращити екологію міста. Новинкою цього року мають стати електричні таксі.

Перші у світі електричні таксі з’явилися в березі 2011 року на вулицях Пекіна. А японські науковці підрахували, що, незважаючи на невелику кількість таксі (лише 2% від загальної кількості автомобілів), на їхню частку припадає 20% вихлопних викидів у атмосферу.

Подібні служби сьогодні також успішно працюють у Лондоні, Брюсселі, Нью-Йорку та в містах Естонії.

Зовні електромобілі нічим не відрізняються від звичайних. Зарядити їх можна як від спеціальної зарядної станції на автозаправках — протягом години,  так і від звичайної побутової розетки — протягом семи-восьми годин. Стовідсоткового заряду батареї вистачає на 170 — 200 кілометрів. При цьому вартість проїзду на екологічно чистому таксі обійдеться так само, як і на звичайному авто, що працює на традиційному паливі — в середньому 2—3 грн / км.

Попри високу вартість автомобіля та ще не зовсім досконалу інфраструктуру електричних заправок в Україні, електромобілі мають чимало переваг. По-перше, це відсутність шкоди для навколишнього середовища. По-друге, це економність. Адже «заправка» електромобіля коштує приблизно 5 — 7 гривень на 100 км, тоді як авто на бензині «візьме» з кишені свого власника 180 — 200 гривень на аналогічну дистанцію. До того ж електричний двигун — безшумний, а сам автомобіль дуже м’який на ходу.

В Україні першим містом, таксопарк якого поповнили «автомобілі на батарейках», став Львів. З осені минулого року, в рамках реалізації всеукраїнського проекту SHOOTER, який займається популяризацією електротранспорту, перевезення пасажирів у місті здійснюють автомобілі з електричними двигунами. А вже в січні у Києві відбулася презентація електромобілів, які скоро працюватимуть у службі таксі.

Ще одна ініціатива із впровадження електромобілів — Green Wheels. Ідея належить Олегу Маслову. Щоправда, поки що вона на стадії розробки. Команда планує для початку закупити 10 автомобілів Nissan Leaf і швидкі зарядні станції. А для експлуатації автомобілів у найбільших містах України планується закупити близько 100 автомобілів.

Тим часом в уряді вже запропонували спосіб популяризувати електромобілі серед населення. 2 лютого депутати зареєстрували законопроект № 1912. Він покликаний зменшити податкове навантаження на імпорт транспортних засобів, оснащених електричними двигунами.

Згідно із законом, до 1 січня 2020 року автомобілі з електричними двигунами при ввезенні в Україну звільняються від податку на додану вартість (20%) та від акцизного податку (109 євро).

Ще на 8 — 10% знизити вартість електромобіля покликаний законопроект № 1913. Він передбачає тимчасове (до 1 січня 2020 року) звільнення від оподаткування ввізним митом транспортних засобів, оснащених електричними двигунами.

Марія ЮЗИЧ, «День»
Газета: 
Рубрика: