Днями представники українських компаній за ініціативи Центру розвитку корпоративної соціальної відповідальності» (Центр «Розвиток КСВ». — Ред.) та при підтримці Посольства Норвегії в Україні підписали декларацію про відповідальне бізнес-партнерство.
Більше 15 організацій, серед яких такі відомі на українському ринку компанії, як AVIS, DTEK, Life, Kyivstar, MTC, PlatinumBank, IBM, Ernst&Young, Foxtrot, ProCredit Bank, Metro виявили бажання стати підписантами та впроваджувати практики відповідального бізнес-партнерства в Україні. Адже, як переконують представники Центру «Розвиток КСВ», цей бізнес розуміє, що соціальна відповідальність — це необхідна умова його успішної діяльності на ринку.
Відтепер ці компанії-підписанти зобов’язуються працювати лише з тими партнерами і постачальниками, які прозоро і чесно ведуть свій бізнес, дотримуються захисту прав людини, в тому числі в сфері трудових відносин, а також — норм і стандартів у сфері охорони навколишнього середовища. Серед критеріїв, за якими оцінюватимуть партнера, в декларації передбачено дотримання законодавства, відсутність порушень прав інтелектуальної власності, відкритість у розкритті інформації про діяльність підприємства, якість і безпека продукції, відсутність дискримінації, примусової праці, створення умов безпеки і охорони здоров’я на підприємствах, зменшення негативного впливу та промислових відходів і відповідність екологічним стандартам.
Досягти поставлених завдань компанії збираються через впровадження практик етичних (відповідальних) закупівель. Адже, як показав досвід урядів і компаній країн ЄС та Скандинавії, саме цей механізм є одним із найбільш дієвих у сфері просування корпоративної соціальної відповідальності.
Етичні закупівлі, як пояснили підчас церемонії підписання декларації представники Центру «Розвиток КСВ», — це новий формат відносин між постачальником і покупцем, який усе більше стає затребуваним не лише бізнес-компаніями, а й урядами прогресивних країн, таких як Норвегія, Велика Британія, Нідерланди. «Якщо раніше при проведенні закупівель визначалися два головні критерії — якість та ціна, то реалії сьогодення: глобалізація, поширення концепції соціальної відповідальності та етики у відносинах — вимагають приймати до уваги ще соціальні та екологічні чинники», — зауважує директор Центру «Розвиток КСВ» Марина Саприкіна. Тож практика етичних закупівель, за її словами, стає своєрідним «комільфо» ділового світу.
Компанії-підписанти створили робочу групу «Відповідальне партнерство», яка протягом п’яти років реалізовуватиме визначені в тексті декларації цілі. За цей час вони повинні розробити та провести тематичні тренінги для своїх співробітників та ключових постачальників, а також передбачити механізм включення критеріїв відповідальних закупівель до своїх контрактів.
Координувати роботу робочої групи буде Центр «Розвиток КСВ». Він же проводитиме моніторинг діяльності компаній-підписантів. У випадку, якщо хтось із компаній не виконуватиме взяті зобов’язання, рішенням робочої групи його може бути виключено з ініціативи, йдеться в декларації.
«Ми працюємо за цими принципами вже більше двох років, і вони вже є обов’язковим додатком до всіх угод, які «Київстар» укладає зі своїми партнерами, — зауважила «Дню» менеджер програм соціальної відповідальності компанії «Київстар» Аліна Нішкур. — Тому підписання декларації можна назвати еволюційним кроком у систематичній роботі з популяризації нами КСВ. І ми віримо, що всі наші дії з просування відповідального партнерства сприятимуть не лише підвищенню рівня ведення бізнесу в Україні, але й підвищать його конкурентоспроможність та створять позитивний імідж на арені міжнародної бізнес-спільноти».